  • Data: 2004-05-12 19:50:51
    Temat: Re: Wpis pod hipotekę
    Od: sebol <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    lazik_s wrote:

    > Posiadam klauzurę wykonalności i chcę się wpisać dłużnikowi na
    > hipotekę. Z tego co się orientuję są dwie możliwości:
    > 1. Wpisuję się samemu i czekam aż dłużnik będzie sprzedawał swoją
    > własność.
    > 2. Oddaję sprawę do komornika.

    Jak wolisz. Jezeli chcesz szybko to zrob to sam :].

    > Nie wiem która z tych opcji jest lepsza i przede wszystkim pewna.

    obie sa ok, przy czym w pierwszej sam robisz wszystko i wiesz ze jest ok.

    > Nie orientuję się także czy do odzyskania należności od dłużnika liczy
    > się kolejność wpisu na hipotekę, czy są jakieś instytucje mające
    > zawsze pierwszeństwo np.(banki). Jak jest w tym momencie ze sprzedażą
    > takiej nieruchomości. Czy bez problemu każdy może taką nieruchomość
    > kupić (tym bardziej że dług jest mały w stosunku do wartości
    > nieruchomości).

    Zgodnie z art 75 ustawy o ks. wieczystych i hipotece zaspokojenie
    odbywania sie zgodnie z KPC. Art 1025 KPC wskazuje pierwszenstwo
    hipoteki bankowej, następnie inne. Z praktyki wynika ze jeżeli 'innych'
    jest kilka to decyduje kolejnosc wpisu do KW. Nie bez podstaw jest tam
    wpisana nawet godzina i minuta.

    Nieruchomość dłużnik może sprzedać ale ... z hipoteką - na tym polega
    jej siła. :).

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl