  • 1. Data: 2003-01-28 08:26:35
    Temat: Wniosek o nabycie spadku
    Od: JN <emr@box43_to_wytnij_.pl>

    Witam
    Musze napisać wniosek o stwierdzenie nabycia spadku. po przejrzeniu
    archiwum tej grupy znalazłem wzory takiego pisma, ale nie bardzo
    rozumiem niektóre jego sformułowania - proszę o wyjaśnienie:
    - ".. nie ma więcej spadkobierców. Dowód - oświadczenie
    wnioskodawcy". Czy to ma oznaczać że muszę do wniosku zalączyć osobny
    dokument z moim oświadczeniem, czy też sam ten akapit już nim (tzn.
    oświadczeniem) jest?
    -".. wnoszę o orzeczenie że koszty postępowania znoszą się
    wzajemnie". Jakie koszty? Czy chodzi o te 20 zł opłaty?

    Jan Nowacki

  • 2. Data: 2003-01-28 09:33:37
    Temat: Re: Wniosek o nabycie spadku
    Od: "Alfred Kowalski" <p...@o...pl>

    :
> [...]
    > wnioskodawcy". Czy to ma oznaczać że muszę do wniosku zalączyć osobny
    > dokument z moim oświadczeniem, czy też sam ten akapit już nim (tzn.

    Nie - oświadczenie złożysz ustnie przed sądem

    > -".. wnoszę o orzeczenie że koszty postępowania znoszą się
    > wzajemnie". Jakie koszty? Czy chodzi o te 20 zł opłaty?

    Chodzi o koszty jakie ponoszą współuczestnicy postępowania - możesz pominąć
    ten passus - sąd tak czy inaczej musi orzec o kosztach.

    MK

  • 3. Data: 2003-01-28 17:50:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

> [...]
    | wnioskodawcy". Czy to ma oznaczać że muszę do wniosku zalączyć osobny
    | dokument z moim oświadczeniem, czy też sam ten akapit już nim (tzn.

    Oświadczenie w formie zeznania odbierze sąd na rozprawie, co zaprotokołuje.

    | -".. wnoszę o orzeczenie że koszty postępowania znoszą się
    | wzajemnie". Jakie koszty? Czy chodzi o te 20 zł opłaty?

    Chodzi o wszystkie koszty. Generalnie, ktoś je ponosi, więc gdyby w rodzinie
    ktoś jeden je poniósł, mógłby żądać ich wyrównania od pozostałych
    spadkobierców. Ponieważ nie są zbyt duże, to z reguły sprawę załatwia się
    tym zapisem i sąd nie musi w tej sprawie się zastanawiać.