  • 1. Data: 2007-05-10 12:00:24
    Temat: WZA zwyczajne a nadzwyczajne
    Od: "Sheen" <z...@v...pl>

    Zgdonie z art. 395 KSH zwyczajne WZA spółki akcyjnej POWINNO się odbyć w
    terminie 6 m-cy po upływie każdego roku obrotowego.

    Załóżmy, że zwołano przed upływem tego terminu NADZWYCZAJNE WZA. Czy nadal
    ciąży na zarządzie spółki obowiązek/powinność zwołania ZWYCZAJNEGO WZA?

    PS. A propos, czy słowo "powinno" w świetle prawa oznacza "musi"?

  • 2. Data: 2007-05-10 15:09:11
    Temat: Re: WZA zwyczajne a nadzwyczajne
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Sheen dość niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    >
    > Załóżmy, że zwołano przed upływem tego terminu NADZWYCZAJNE WZA. Czy
    > nadal ciąży na zarządzie spółki obowiązek/powinność zwołania

    A czy przedmiotem obrad NWZA były wszystkie kwestie, jakich wymaga ksh dla
    dorocznego WZA? A jeśli tak, to czym się różni to NWZA od WZA? Trybem
    zwołania?

    > PS. A propos, czy słowo "powinno" w świetle prawa oznacza "musi"?

    W większości przypadków, a w tym IMHO z całą pewnością tak.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: Rumpel.Roman
    C Hollywood Homicide

  • 3. Data: 2007-05-10 20:17:47
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Roman Rumpel wrote:
    > A czy przedmiotem obrad NWZA były wszystkie kwestie, jakich wymaga ksh
    > dla dorocznego WZA? A jeśli tak, to czym się różni to NWZA od WZA?
    > Trybem zwołania?

    Porządek obrad NWZA nie przewidywał zajęcia się sprawami wymaganymi
    przez KSH, czyli zatwierdzeniem sprawozdań itp. NWZA zwołano w innym
    celu. Mam więc rozumieć, że zwyczajne WZA musi być zwołane?

  • 4. Data: 2007-05-11 09:49:43
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

> [...]
    > przez KSH, czyli zatwierdzeniem sprawozdań itp. NWZA zwołano w innym
    > celu. Mam więc rozumieć, że zwyczajne WZA musi być zwołane?

    Tak by wychodziło, bo te uchwały muszą zostać, zgodnie z ustawą podjęte

    Wklejam fragment komentarza Naworskiego:
    1. Art. 395 dotyczy wyłącznie zwyczajnych walnych zgromadzeń, które różnią
    się od nadzwyczajnych walnych zgromadzeń (art. 398) czasem odbycia i
    porządkiem obrad. Jeżeli walne zgromadzenie odbywa się w terminie sześciu
    miesięcy po upływie roku obrotowego, a przedmiotem posiedzenia są sprawy
    wymienione w art. 395 § 2, to ma ono charakter zwyczajny. Nie ma przeszkód,
    aby we wskazanym w § 1 okresie odbyło się wiele posiedzeń poświęconych
    wymienionym sprawom, które mają wówczas charakter zgromadzeń zwyczajnych.

    2. Termin przewidziany w § 1 na odbycie zwyczajnego walnego zgromadzenia
    jest terminem ustawowym i maksymalnym. Statut nie może tego terminu
    wydłużyć, natomiast jego skrócenie jest możliwe. Wniosek taki wynika z art.
    399 § 2, który daje radzie nadzorczej prawo do zwołania zwyczajnego walnego
    zgromadzenia, jeżeli zarząd nie zwoła go "w czasie ustalonym w niniejszym
    dziale lub w statucie" (podkr. - J.N.).