    From: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uzycie broni palnej
    Date: Wed, 14 Mar 2007 09:56:55 +0100

    szerszen napisał(a):
    > Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości
    > news:et6un9$ub4$1@news.onet.pl...
    >

    >> Bo im się z bandytami pomylili...
    >
    > ciekawe ze ci niewinni zawsze uciekaja

    rownei dobrze moglbys stwierdzic ze skoro w pierdlu wszyscy mowia ze sa
    niewinni to znaczy ze wszyscy sa winni a fakty sa nastepujace:

    za ,,niewątpliwie niesłuszne" tymczasowe aresztowanie lub zatrzymanie, w
    ostatnich latach zasądzono: 2002 r. - 1,27 mln zł odszkodowania na rzecz
    108 osób, 2003 r.
    - 2,63 mln zł (160 osób), w 2004 r.
    - 3,84 mln zł (231 osób), w 2005 r.
    - 5,08 mln zł (261 osób), zaś tylko w I półroczu 2006 r. - 2,56 mln zł
    (155 osób). Bilans odszkodowań za cały rok ubiegły przekroczy 6 mln zł
    dla około 340 osób.

    ,,Oceniam, że w Polsce skazuje się rocznie ok. 2 tys. niewinnych. Część z
    tych wyroków jest uchylana przez sądy apelacyjne, ale wcześniej 300-400
    osób odsiedzi swoje w areszcie. Z reguły ponad rok" - twierdzi wybitny
    znawca problemu profesor Andrzej Rzepliński z Helsińskiej Fundacji Praw
    Człowieka.

    Zrozum ze osoby ktorym nie podobaja sie tego typu policyjne dzialania
    czy instytucje typu sady 24 godzinne nie sprzeciwiaja sie w obronie tych
    prawdziwych bandytow (wymiekam kurw. z komentarzow pisiorow "kazdy
    uczciwy czlowiek pomogl by ..) a tego ulamka procenta (5%?) ktory
    zostanie potraktowany tak samo. Prawo tak powino byc tworzone by
    eliminowac takei przypadki a nie by sprzyjalo zwiekszaniu ich liczby.

    P.

    ps.
    w tym konretnym przypadku uwazam ze slusznie zrobiono strzelajac, w
    przypadku tych chlopcow o ktorych pisze Arek nie ma w ogole o czym
    gadac, nie mozna usprawidliwiac policjantwo. Jezlei dobrze pamietam sad
    ich nie skazal ale nie dlatego ze uwazal iz dobrze postapili ale dlatego
    ze skorzystal z zasady domniemania niewinnosci a brak bylo
    jednoznacznych dowodow na fakt ze swiadomie dopuscili sie nbaduzycia. Co
    podkreslil. A pisze to tym ktorzy sie z jego decyzji chca popodniecac
    cytjac ja (oczywiscie w wygodnej czesci) jako argument za swoimi racjami.

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)