  • 1. Data: 2004-03-16 20:38:57
    Temat: Re: Ustalanie tozsamosci osoby
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości
    news:p5pe50dv7cb27lsr1ek0f3ftfc2trjiifc@4ax.com...
    > Sytuacja wyglada tak - jedzie osoba w komunikacji miejsckiej bez
    > biletu i bez zadnego dokumentu.
    > Propozycja kontrolera jest taka - albo 50zl oplaty dodatkowej od razu,
    > albo zatrzymanie do przystanku koncowego, a tam ustalenie tozsamosci ,
    > ktore kosztuje 350zl + oplata dodatkowa.
    >
    > Osoba jadaca bez biletu deklaruje chec podania swoich danych.
    >

    > Nie wiem na ile w tym bylo kontrolerskiego straszenia, na ile prawdy.
    > Glownie dziwi mnie oplata za ustalenie tozsamosci - mozna robic takie
    > numery?

    Wydaje mi się, że te 350zł to jest wymysł kontrolera. Jak narazie to w
    Rzeczpospolitej Polskiej nie ma obowiązku posiadania przy sobie dokumentu
    tożsamości. Ale na temat kontroli biletów i ustalania danych to niech się
    Olo Kwaśniak wypowie :>

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 3. Data: 2004-03-16 20:54:35
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    >

    > Nie wiem na ile w tym bylo kontrolerskiego straszenia, na ile prawdy.
    > Glownie dziwi mnie oplata za ustalenie tozsamosci - mozna robic takie

    czekaj, zaraz pojawi się Olo i wszystko wyjaśni ;)

    KG

  • 4. Data: 2004-03-16 20:54:51
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał:

    > czekaj, zaraz pojawi się Olo i wszystko wyjaśni ;)

    eee... jakie "wyjasni"? swoj punkt widzenia przedstawi ;-)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 5. Data: 2004-03-16 21:45:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    >
    > Nie wiem na ile w tym bylo kontrolerskiego straszenia, na ile prawdy.
    > Glownie dziwi mnie oplata za ustalenie tozsamosci - mozna robic takie

    A mozna jezdzic bez biletu? Ale pociesze Cie. nie moga Cie wozic do
    koncowego przystanku, bowiem to jest pozbawienie wolnosci. Jesli
    zamierzasz wysiasc, to musza to zrobic z Toba i tutaj wezwac Policje.

  • 6. Data: 2004-03-17 16:39:13
    Od: "Mokkunia" <m...@o...pl>

    Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > A mozna jezdzic bez biletu? Ale pociesze Cie. nie moga Cie wozic do
    > koncowego przystanku, bowiem to jest pozbawienie wolnosci. Jesli
    > zamierzasz wysiasc, to musza to zrobic z Toba i tutaj wezwac Policje.

    W Bydgoszczy Regulamin ZDMIKP stanowi:"Spisywanie danych osobowych pasazera
    powinno odbywac sie wylacznie w pojezdzie.
    Podczas dokonywania przez kontrolera czynnosci zwiazanych z wypisywaniem
    protokolu z kontroli biletów, pasazer obowiazany jest oczekiwac w pojezdzie
    do czasu zakonczenia tych czynnosci."

    Czyli jesli kontroler bedzie dlugo wypisywal mandat, to mozesz nie miec
    mozliwosci opuszczenia pojazdu na przystanku, na którym chciales to zrobic

    Pozdrawiam
    Mokkunia

  • 7. Data: 2004-03-17 17:45:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mokkunia" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Czyli jesli kontroler bedzie dlugo wypisywal mandat, to mozesz nie miec
    > mozliwosci opuszczenia pojazdu na przystanku, na którym chciales to

    Regulamin ZDKIKP nie jest ustawą, a tylko ustawa może zezwolić na
    pozbawienie wolności.

  • 8. Data: 2004-03-18 01:07:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mokkunia wrote:
> [...]
    > protokolu z kontroli biletów, pasazer obowiazany jest oczekiwac w pojezdzie

    Uwaga formalna: 'regulamin' tego czegoś jest tylko i wyłącznie
    wewnętrznym wymysłem tej instytucji i jako taki nie stanowi prawa
    nadrzędnego nad obowiązyjącymi ustawami (z Konstytucją włącznie).

    > Czyli jesli kontroler bedzie dlugo wypisywal mandat, to mozesz nie miec
    > mozliwosci opuszczenia pojazdu na przystanku, na którym chciales to zrobic

    Sugeruję wysłanie takiego kontrolera na kurs sprawnego czytania i pisania.

  • 9. Data: 2004-03-18 08:27:40
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci
    [ciach]

    > A mozna jezdzic bez biletu? Ale pociesze Cie. nie moga Cie wozic do
    > koncowego przystanku, bowiem to jest pozbawienie wolnosci. Jesli
    > zamierzasz wysiasc, to musza to zrobic z Toba i tutaj wezwac Policje.

    Cos mi przyszlo do glowy. Jazda bez biletu nie jest sama w sobie
    wykroczeniem - jest to wylacznie nie wykonanie zobowiazania umownego. I tu
    robi sie ciekawie. Protokól 4 do Europejskiej konwencji o ochronie praw
    czlowieka i podstawowych wolnosci stwierdza, ze nikt nie moze zostac
    pozbawiony wolnosci z powodu nie wykonania zobowiazania umownego... Mocno
    to by bylo w tym przypadku naciagane i nie wytrzymaloby krytyki, ale ciekawy
    jestem co kanar by powiedzial jakby mu wyjechac z tym, ze narusza prawa
    czlowieka. :-)

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 10. Data: 2004-03-18 17:32:03
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c3bmh2$5nc$1@inews.gazeta.pl...

    > to by bylo w tym przypadku naciagane i nie wytrzymaloby krytyki, ale
    ciekawy
    > jestem co kanar by powiedzial jakby mu wyjechac z tym, ze narusza prawa
    > czlowieka. :-)

    Odesłałby do Strasburga lub bezpośrednio do Karola Strasburgera.
    Co go to obchodzi ? Szefowie każą-sługa musi.

    --
    Pozdr
    Leszek