  • 1. Data: 2014-07-09 02:19:51
    Temat: Upadlosc Ganta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    O co tu chodzi
    http://finanse.wp.pl/kat,1034079,title,KNF-bada-zami
    eszanie-wokol-Ganta,wid,16740567,wiadomosc.html

    "w poniedziałek wrocławski sąd postanowił zmienić postępowanie
    upadłościowe Ganta z układowego na likwidacje i jednocześnie je
    umorzył.
    - Sąd nie tylko nie widział szans na zaspokojenie wierzycieli z
    majątku spółki Gant Development SA, lecz stwierdził, że majątek ten
    nie wystarcza nawet na zaspokojenie kosztów postępowania, szacowanych
    na co najmniej 2,5 mln zł - powiedział we wtorek PAP
    sędzia Jarosław Horobiowski, przewodniczący VIII Wydział Gospodarczy
    ds. Upadłościowych i Naprawczych, Sądu Rejonowego dla
    Wrocławia-Fabrycznej.

    Dodał, że do czasu uprawomocnienia się poniedziałkowego postanowienia
    pieczę nad spółką nadal sprawuje syndyk.
    - Po uprawomocnieniu zaś, spółka będzie funkcjonować bez nadzoru
    sądowego, a jej wierzyciele we własnym zakresie będą dochodzić swoich
    praw (...) Wszyscy wierzyciele, którzy czują się pokrzywdzeni i
    oszukani działaniami spółki mogą w tej sytuacji składać zawiadomienia
    do organów ścigania - mówił sędzia. "

    To jak - teraz wierzyciele beda mogli wystapic z wnioskiem o
    ogloszenie upadlosci ?

    Czy syndyk ich wlasnie puscil w skarpetkach i dal do zrozumienia zeby
    wiecej * nie zawracali ?

    J.

  • 2. Data: 2014-07-09 07:48:58
    Temat: Re: Upadlosc Ganta
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-09 02:19, J.F. pisze:
> [...]
    > upadlosci ?
    >
    > Czy syndyk ich wlasnie puscil w skarpetkach i dal do zrozumienia zeby

    Jak to działa opisał w komentarzu do artykułu znajomy_jenifer_lopez:
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16290638,Upadek_
    Ganta_to_katastrofa_zapowiedziana.html?biznes=lodz#B
    oxBizTxt

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 3. Data: 2014-07-09 16:21:52
    Od: Jacek <J...@o...pl>

> [...]
    > nie wystarcza nawet na zaspokojenie kosztów postępowania, szacowanych na
    > co najmniej 2,5 mln zł - powiedział we wtorek PAP
    Jak tak, to teraz cały ten geszeft dostaje z powrotem zarząd spółki i
    ewentualnie zgromadzenie wspólników może podjąc uchwałę o likwidacji i
    wyznaczyć likwidatora. Zarząd jest w kaczej d.... bo odpowiada teraz
    własnym majątkiem (o ile takowy ma). Wierzyciele mogą teraz próbować
    dostać coś od osób z zarządu o ile spółka już jest golutka.
    Jacek

  • 4. Data: 2014-07-09 19:45:54
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2014-07-09 16:21, Jacek pisze:
> [...]
    > własnym majątkiem (o ile takowy ma). Wierzyciele mogą teraz próbować
    > dostać coś od osób z zarządu o ile spółka już jest golutka.

    dlatego zarząd się zmienił słyszałem ;)

    Icek

  • 5. Data: 2014-07-09 19:59:06
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-07-09 19:45, Icek pisze:
    > dlatego zarząd się zmienił słyszałem ;)
    Jeżeli się zmienił na gołodupców to dla wierzycieli kiepska wiadomość,
    jeżeli jednak zarząd ma jakiś majątek, to może go stracić.
    Jacek

  • 6. Data: 2014-07-09 23:03:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości
    >Jeżeli się zmienił na gołodupców to dla wierzycieli kiepska
    >wiadomość, jeżeli jednak zarząd ma jakiś majątek, to może go stracić.

    Zaraz zaraz - o ile rozumiem, to stary zarzad nadal moze odpowiadac za
    stare dlugi.
    Chyba ze nowy zdarzyl splacic stare, a zaciagnal nowe.

    No i nie odpowiada, jesli wszczeto postepowanie ukladowe, a przeciez
    wszczeto ...

    http://prawo.wyborcza.biz/content/odpowiedzialno%C5%
    9B%C4%87-maj%C4%85tkowa-cz%C5%82onka-zarz%C4%85du-w-
    sp%C3%B3%C5%82ce-z-oo

    J.

  • 7. Data: 2014-07-10 02:26:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości
> [...]

    >http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16290638,Upadek
    _Ganta_to_katastrofa_zapowiedziana.html?biznes=lodz

    Ale mi nie o to wyjasnienie chodzi, tylko o dzialanie sadu.
    Sad oglosil likwidacje i ja umorzyl ... czyli co ? spolka dziala dalej
    ?

    J.

  • 8. Data: 2014-07-14 15:42:10
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 09 lip 2014 16:21, Jacek pisze:
> [...]
    > własnym majątkiem (o ile takowy ma). Wierzyciele mogą teraz próbować
    > dostać coś od osób z zarządu o ile spółka już jest golutka.

    Zarząd odpowiada tylko za zobowiązania podatkowe (podpadające pod
    Ordynację podatkową). Nie za zobowiązania klientów, kontrahentów,
    obligatariuszy itd. To jest spółka akcyjna i art. 299 KSH tu nie działa.

    --
    .B:artek.