  • 1. Data: 2006-08-09 15:05:10
    Temat: Umowa o najem, meldunek, US
    Od: "Aurena" <a...@p...fm>

    Witam mam kilkań..
    Chcę podnająć część mojego domu, oczywiście spisuję umowę o
    najem, zgłaszam ją do US, i tu się pojawia pierwsze moje pytanie a
    mianowicie ile wynosi podatek od czynszu za najem? I jaki jest sposób
    placenia? Czy muszę co miesiąc iść do US i placić ? Czy wypelniam
    przy tym jakieś świstki i ogólnie jak to wygląda?
    Poza tym czy wynajmując mieszkanie muszę meldować osobę która się
    wprowadza?
    Na jaki okres czasu najkorzystniej podpisac umowę o najem na początku
    ??

    Pozdrawiaam, Iza

  • 2. Data: 2006-08-09 16:03:03
    Temat: Re: Umowa o najem, meldunek, US
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Aurena wrote:

    > mianowicie ile wynosi podatek od czynszu za najem? I jaki jest sposób
    > placenia? Czy muszę co miesiąc iść do US i placić ? Czy wypelniam
    > przy tym jakieś świstki i ogólnie jak to wygląda?

    Jeśli wynajmujesz jako osoba fizyczna, a nie działalność gospodarcza, to
    tylko uzględniasz to w rocznym zeznaniu podatkowym.

    Co do wysokości - popyaj na grupie o podatkach lub zapoznaj się z ustawą
    o podatku dochodowym od osób fizycznych (albo poczekaj - może ktoś
    dokładnie odpowie ;) )

    > Poza tym czy wynajmując mieszkanie muszę meldować osobę która się
    > wprowadza?

    Nie. Ale Masz obowiązek dopilnować, żeby ta osoba poszła i się zameldowała.

  • 3. Data: 2006-08-09 21:03:59
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:2jdpq3-6pj.ln1@ncc1701.lechistan.com
    użytkownik *Andrzej Lawa* napisał(a):

    > Nie. Ale Masz obowiązek dopilnować, żeby ta osoba poszła i się
    > zameldowała.

    W jaki sposób?

    --
    Big Jack
    //////

  • 4. Data: 2006-08-09 21:12:29
    Od: a...@p...onet.pl

    > Jeśli wynajmujesz jako osoba fizyczna, a nie działalność gospodarcza, to
    > tylko uzględniasz to w rocznym zeznaniu podatkowym.

    nieprawda,bedzie musiala co miesiąc składać zaliczki na podatek doch.od osób
    fizycznych na formularzu PIT-5. Obowiązek pdoatkowy powstanie w momencie
    przekroczenia kwoty wolnej od podatku i podatek jest liczony w sposob
    narastający jak to przy zaliczkach bywa. W rocznym zeznaniu ujmie cała kwotę
    przychodu z najmu,odejmie od tego ewentualne koszty i wrzuci łączną sumę
    zapłaconych zaliczek w roku podatkowym.

  • 5. Data: 2006-08-10 02:12:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Big Jack wrote:

    > W jaki sposób?

    Przypominając. A jeśli przypomnienie nie pomaga - informując urząd
    gminy, że dana osoba nie dopełniła obowiązku meldunkowego.

  • 6. Data: 2006-08-10 02:23:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > fizycznych na formularzu PIT-5. Obowiązek pdoatkowy powstanie w momencie
    > przekroczenia kwoty wolnej od podatku i podatek jest liczony w sposob

    Serio? Chory system...

  • 7. Data: 2006-08-10 13:13:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    <a...@p...onet.pl> w

    > nieprawda,bedzie musiala co miesiąc składać zaliczki na podatek doch.od osób
    > fizycznych na formularzu PIT-5.

    Chyba, że wybierze ryczałt ewidencjonowany (małe kwoty czynszu)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]