  • 11. Data: 2007-12-17 09:58:20
    Temat: Re: Umowa o dzieło/zlecenie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    fatrix pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > To chyba symulacja umowy o dzieło (przynajmniej taki sposób znam dla
    > dzieł) a pytałem o zlecenia:)
    >
    > Podkreślam, że nie mam etatu, jestem studentem poniżej 26 lat.

    Acha, w takim razie ze zleceniem będzie tak samo jak z dziełem i 20%
    kosztami uzyskania przychodu. Dopóki nie skończysz studiów, albo nie
    ukończysz 26 lat, to od zlecenia płacisz tylko dochodowy, bez żadnych zusów.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2007-12-17 18:36:54
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

> [...]

    > kosztami uzyskania przychodu. Dopóki nie skończysz studiów, albo nie
    > ukończysz 26 lat, to od zlecenia płacisz tylko dochodowy, bez żadnych

    A jak to jest z płaceniem podatku - ustalamy np. cene brutto 1000 zł. Po
    wykonaniu dzieła zleceniodawca płaci, potem wystawiam mu rachunek i on czy
    ja płaci ten dochodowy?

    Pozdrawiam
    fatrix

  • 13. Data: 2007-12-17 19:15:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    fatrix pisze:

    > A jak to jest z płaceniem podatku - ustalamy np. cene brutto 1000 zł. Po
    > wykonaniu dzieła zleceniodawca płaci, potem wystawiam mu rachunek i on
    > czy ja płaci ten dochodowy?

    Jeśli osoba fizyczna wykonuje dzieło dla kogoś prowadzącego księgowość -
    zaliczkę na podatek dochodowy płaci zlecający wykonanie dzieła.

    Jeśli jednak są to dwie osoby fizyczne bez DG, to zaliczkę musi opłacić
    w swoim US wykonawca dzieła. Chyba, że zapłata będzie w grudniu, wtedy
    rozliczasz się razem z rocznym PITem.

  • 14. Data: 2007-12-17 21:09:03
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    fatrix napisał(a):
> [...]
    >

    > A jak to jest z płaceniem podatku - ustalamy np. cene brutto 1000 zł. Po
    > wykonaniu dzieła zleceniodawca płaci, potem wystawiam mu rachunek i on

    On płaci dochodowy, a Ty do ręki dostajesz 1000zł - podatek.

  • 15. Data: 2007-12-17 21:29:52
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał

    > On płaci dochodowy, a Ty do ręki dostajesz 1000zł - podatek.

    a ten podatek i tak potem zwrócą (teoretycznie) jak żłoże PITa?

    Pozdrawiam
    fatrix

  • 16. Data: 2007-12-17 21:35:50
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    fatrix napisał(a):
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał

    > a ten podatek i tak potem zwrócą (teoretycznie) jak żłoże PITa?

    Zwrotowi podlega tylko kwota wolna od podatku, czyli około 570zł w
    tym roku. Oznacza to, że bez podatku można zarobić około 3000zł.

  • 17. Data: 2007-12-17 22:09:37
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał

    > Zwrotowi podlega tylko kwota wolna od podatku, czyli około 570zł w tym
    > roku. Oznacza to, że bez podatku można zarobić około 3000zł.

    Jeszcze nasuwa mi się takie pytanie: jakie konsekwencje mogą spotkać
    mnie/zleceniodawcę, jeśli dobierzemy foromę umowy (dzieło lub zlecenie)
    źle - tzn US będzie uważał, że "ta" umowa powinna byż zleceniem a nie
    dziełem itp.

    Pozdrawiam
    fatrix

  • 18. Data: 2007-12-17 22:10:32
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał

    > Zwrotowi podlega tylko kwota wolna od podatku, czyli około 570zł w tym
    > roku. Oznacza to, że bez podatku można zarobić około 3000zł.

    Aha i jeszcze to - nie ma limitu na ilośc umów dzieł/zleceń od 1/wielu
    zleceniodawców?

    Pozdrawiam
    fatrix

  • 19. Data: 2007-12-17 23:34:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    fatrix pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał

    > Aha i jeszcze to - nie ma limitu na ilośc umów dzieł/zleceń od 1/wielu
    > zleceniodawców?

    Oczywiście, że nie. Niby dlaczego miałby być?

  • 20. Data: 2007-12-21 21:28:10
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

    Witam,

    jeszcze takie ostatnie pytanie - rachunki jakie wystawiam od zleceń/dzieł
    przesyłam/daję zleceniodawcy - mam też robić kopię dla siebie?

    Pozdrawiam
    fatrix