    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Testament ?
    Date: Thu, 10 Feb 2011 19:34:54 -0600

    On 2/10/2011 12:09 PM, Norbert wrote:
    > Ojciec jest na tyle chory ze nawet sam sie nie przewroci na drugi bok o
    > jasności myslenia nie wspomianajac.
    > Jego emerytura pozwoli by w razie co był w osrodku opieki.
    > Chce by moja córka dostała wszystko , najlepiej kiedy osiagnie
    > pelnoletność. By nikomu nie przyszło do głowy dossać się do jej
    > pieniedzy. Tylko jaką mam pewność że bank ktory ma moja kase bedzie
    > istaniał za 16 lat? Chce by rosły jej te oszczędności i by nikt
    > niepowołany nie mógł ich nawet powąchać.
    > Jest na to jakiś sposób 100%-owy?

    Nie ma.
    Jeśli zostawisz to w formie gotówki nawet w banku, to osoba zarzadzajaca
    tym majątkiem jak sie bardzo uprze to pewnie tak zakombinuje, ze w koncu
    te pieniadze uda sie jej jakoś wypłacić.
    Nawet gdyby do tego była potrzebna zgoda sądu rodzinnego, to nie za
    bardzo trzeba sie bedzie wysilić, żeby uzasadnić, ze wypłata tych
    pieniedzy na kształcenie w dobrej szkole jest z dobrem dla dziecka.
    I sąd rodzinny pewnie taką argumentację łyknie.
    No chyba, że masz rzeczywiście jakichś dobrych znajomych, którzy
    pieniędzy ruszyć nie będą mogli, ale bez ich zgody matka dziecka też ich
    nie bedzie mogła ruszyć.
    Im wiecej osob zobowiązanych do jednoczescnego działania tym trudniej to
    zrobić.
    Widziałeś testmanet Jacksona? To była prawie książka, w której było
    napisane, co sie bedzie działo z majątkiem gdy ....
    Zrobienie tego dobrze nie jest takie proste.

    Wszystko zalezy od uczciwosci dorosłych opiekunów dziecka.
    jeśli wiesz, że te pieniądze nie będą jej potrzebne, to moze jakies
    obligacje na nazwisko dziecka z wykupem za 16 lat. Tylko kto ci
    zagwarantuje, ze to cos bedzie za 16 lat cokolwiek warte.
    Temat bym na p.b.banki i okazuje sie to wcale nie takie proste.

    Wszystko zalezy od tego cy masz kogokolwiek zaufanego kto bedzie w
    stanie tym zarządzać sensownie przez 16 lat.
    Pogadaj z jakims fachowcem od kasy, cos jak połączenie doradcy
    finansowego, prawnika i doradcy podatkowego.
    Nie ty pierwszy masz takie pytania.