    From: "Mysia" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tesciowa i mieszkanie
    Date: Thu, 1 Sep 2005 09:09:12 +0200

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
    wiadomości news:df5ejj$c49$

    > Meldunek okresla miejsce pobytu a nie daje praw. Ilez to mozna tu
    > wałkowac?

    Zatem, zgodnie z idea meldunku powinnam zameldowac sie bez problemu w
    miejscu pobytu, a tak niestety nie jest. Naczelnik wydzialu meldunkowego
    twierdzi, ze jesli bez zgody najemcy, to musze pisac podanie, przyprowadzic
    dwoch swiadkow, policja przeprowadzi wywiad srodowiskowy czy rzeczywiscie
    przebywam w tym lokalu, powiadomia o tym tesciowa i nawet jesli sie nie
    zgodzi to i tak mnie zamelduja. Niby cudownie, ale ta sprawa ma drugie dno
    niestety. Otoz, pani, do ktorej powinnam sie udac z podaniem, twierdzi, ze
    to wcale nie tak prosto wyglada, poniewaz na zameldowanie osob musi sie
    zgodzic najpierw wydzial zasobow lokalowych i ze miala w swojej karierze
    nieprzyjemnosc spotkac sie z sytuacjami, w ktorych wydzial rozwiazywal umowe
    najmu wlasnie z powodu prob domeldowania osob. Czyli, czy go kijem czy pala
    to kiszka, tak??

    Co do walkowania tematu, to masz racje, temat powtarzalny srednio raz na dwa
    tygodnie, tylko co z tego ? Prawo i przepisy sobie, a zycie nie daje
    prostych rozwiazan, czytuje te grupe od kilku lat i nie spotkalam sie z
    podobnym do mojego problemem. A tymczasem, wraz z dzieckiem, jestem
    bezdomna, bo w kazdej chwili tesciowa moze mnie wyrzucic ??

    > Jeśli teściowa ma mieszkanie z tzw. kwaterunku i w nim nie zamieszkuje, to
    > gmina może z nią rozwiązac umowe o najem. Ale nikt nie powiedział, że
    > mieszkanie przekaże Wam.

    Poniewaz wiem, ze moge zrobic sobie krzywde zaczynajac taki proces, to do
    tej pory siedze cicho. Ale zaczyna mi ciazyc ta sytuacja. Moj maz nie ma
    zadnego wplywu na te kobiete, jej siostry tez bezsilnie rozkladaja rece. Ona
    nie zgadza sie na wykupienie tego mieszkania, bo twierdzi, ze to jej i nie
    odda nikomu.

    > Sprawa wcale nie jest prosta, powiedziałabym nawet, że przegrana z góry -
    > nikt nie rozwiąże umowy najmu z tesciową i nie zawrze z Wami, tylko
    > dlatego, że tak chcecie. Co innego w wypadku śmierci tesciowej.
    > Przynajmniej taka sytuacja ma miejsce we wszystkich znanych mi gminach. No
    > chyba że tesciowa sie zgodzi na taki układ, zle wnioskuje z treści listu,
    > że nie bardzo.

    Dlatego chce poznac rozne punkty widzenia na ten problem. Zanim podejme
    jakies powazne kroki wole upewnic sie, czy skorka warta wyprawki i czy aby
    nie zrobie sobie bagna.
    Moze wypowie sie jakis prawnik co w tej sytuacji moge zrobic, bo jesli nic,
    to pozostaje mi czekac cierpliwie az tesciowa raczy zamknac oczy na wieki,
    ale moze sie zdarzyc, ze predzej to ja je zamkne ;-/.

    Pozdrawiam
    Mysia