  • Data: 2006-04-20 13:46:38
    Temat: Re: Sprzedaż ziemi i skarbowy - prośba o rade
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:e2823j$te3$1@news.onet.pl...
    > Proszę o pomoc w takiej sprawie.
    > Sprzedałam ziemie pewnej firmie. Teraz urząd skarbowy wszczoł śledztwo,
    > ponieważ uznali, że wycena ziemii była za niska.

    Nie wycena, tylko kwota transakcji.

    Dzwoniła dzisiaj do mnie
    > pani z urzędu skarbowego i powiedziała, żebym się zgodziła na inną wycene
    > ziemii, trochę wyższą i że ta firma już ustaliła z nią cene.

    Ciebie to praktycznie niedotyczy.

    No i mam
    > pytanie, czy firma powinna mi za to dopłacić.

    Za co?

    Mam wysłać pismo, że się
    > zgadzam na taką wycenę. Urzędniczka mówi, że nie będę musiała nic
    > dopłacać,
    > żadnej kary, ale czy na pewno?

    Chodzi o określenie wartości przedmiotu sprzedaży do obliczenia podatku od
    czynności cywilno-prawnych. Urzad skarbowy może wszcząć postepowanie mające
    na celu okreslenie wartości rynkowej przedmiotu sprzedaży. Jeśli okaże się,
    że wartość rynkowa jest większa o 33%, to nabywca zostanie obciążony
    kosztami wyceny + podatek zostanie naliczony od wartości rynkowej, a nie od
    ceny sprzedaży.
    Dla sprzedającego nie ma to znaczenia.