  • 1. Data: 2007-12-27 12:11:36
    Temat: Sprzedaż... pieniędzy
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy można legalnie sprzedawać pieniądze? Za kwoty wyższe niż
    nominał? Będące aktualnie w obiegu. Oczywiście przymusu nie ma.
    Kto nie chce, nie kupuje.
    Np 10 zł sprzedać za 250 zł.
    NBP tak robi. Chodzi o tzw. monety kolekcjonerskie. "Srebrna"
    moneta 10 zł kosztowała w banku tyle.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 2. Data: 2007-12-27 12:44:07
    Temat: Re: Sprzedaż... pieniędzy
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Zbynek Ltd. wrote:
    > Witam
    >
    > Czy można legalnie sprzedawać pieniądze? Za kwoty wyższe niż nominał?

    Fachowo nazywa się to pożyczka :)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 3. Data: 2007-12-27 13:06:20
    Od: "przempo" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Zbynek Ltd."

> [...]
    > nie kupuje.
    > Np 10 zł sprzedać za 250 zł.
    > NBP tak robi. Chodzi o tzw. monety kolekcjonerskie. "Srebrna" moneta

    można, możesz sobie nawet produkować własną walutę (nie mówię o
    podrabianiu oficjalnej waluty) i jej używać

  • 4. Data: 2007-12-27 13:14:36
    Od: "Kaiser Souza" <k...@W...gazeta.pl>

    przempo <p...@p...fm> napisał(a):

    > można, możesz sobie nawet produkować własną walutę (nie mówię o
    > podrabianiu oficjalnej waluty) i jej używać

    jak używać?

    pzdr
    mk

  • 5. Data: 2007-12-27 13:15:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Kaiser Souza pisze:

    > jak używać?

    Zapewne płacić tym co uznają taką walutę. Np dziecku :)

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 6. Data: 2007-12-27 13:16:14
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kaiser Souza pisze:
    > jak używać?

    Sprzedawac ja innym. Akceptowac w swoim sklepie.

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2007-12-27 13:37:54
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > można, możesz sobie nawet produkować własną walutę (nie mówię o
    > podrabianiu oficjalnej waluty) i jej używać

    Oj chyba nie można :-(

    Było tu kiedyś o tym.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 8. Data: 2007-12-27 15:44:08
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    | Oj chyba nie można :-(
    |
    | Było tu kiedyś o tym.

    W tym roku jak i w ubiegłym na półwyspie helskim mozna było płacić merkami.
    Były to monety o nominale 3 merków o wartości 3 złotych. Przyjmowały je
    wszystkie sklepy i punkty usługowe. Merki mozna było nabyc w punktach
    informacji turystycznej. Czyli jednak mozna.

  • 9. Data: 2007-12-27 17:14:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fl04pq$5hh$1@news.onet.pl...

    > Czy można legalnie sprzedawać pieniądze? Za kwoty wyższe niż nominał?
    > Będące aktualnie w obiegu. Oczywiście przymusu nie ma. Kto nie chce, nie
    > kupuje.
    > Np 10 zł sprzedać za 250 zł.

    Jeśli tylko znajdziesz kupca, to tak.

    > NBP tak robi. Chodzi o tzw. monety kolekcjonerskie. "Srebrna" moneta 10
    > zł kosztowała w banku tyle.

    Moim zdaniem to trochę zaprzecza idei pieniądza, ale prawem zakazane nie
    jest.

  • 10. Data: 2007-12-27 18:29:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 27 grudzień 2007 14:37
    (autor Agent 0700
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fl09rm$dh3$1@inews.gazeta.pl>):

    > Oj chyba nie można :-(

    Nie wiem czy nie można, ale część targowisk tak robi. Może mają specjalną
    zgodę. Ale miałem takie w rękach parę lat temu i pół roku temu też.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl