  • 1. Data: 2004-07-05 21:01:24
    Temat: Ślub, zmiana nazwiska i reszta formalności...
    Od: "Adrianna" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Kilka miesięcy temu zawarłam związek małżeński. Przyjęłam nazwisko po mężu.
    Wszystkie dokumenty zostały wymienione na nowe, z nowym nazwiskiem (dowód
    osobisty, paszport, prawo jazdy). Posiadam mieszkanie własnościowe, w
    spółdzielni zapisane jest na stare nazwisko, wszystkie rachunki odnośnie
    korzystania z mieszkania przychodzą na stare nazwisko (telefon, woda, gaz,
    itp.).
    Jakie są uwarunkowania prawne odnośnie zmiany tych rachunków na nowe nazwisko?
    Czy są jakieś ograniczenia czasowe na zmianę tych dokumentów?
    Czy po zawarciu związku małżeńskiego moje stare nazwisko przestało prawnie
    istnieć?
    Czy nadal na tych dokumentach mogę się posługiwać starym nazwiskiem?
    Czy zawierając nową umowę z dowolną firmą np. kablówka, mogę ją zawrzeć na
    stare nazwisko?
    Czy jeżeli ją podpisze starym nazwiskiem mogą być z tego powodu jakieś
    konsekwencje prawne?

  • 2. Data: 2004-07-07 08:08:14
    Temat: Re: Ślub, zmiana nazwiska i reszta formalności...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <6...@n...onet.pl>, Adrianna wrote:
> [...]
    > Wszystkie dokumenty zostały wymienione na nowe, z nowym nazwiskiem (dowód
    > osobisty, paszport, prawo jazdy). Posiadam mieszkanie własnościowe, w

    Po co to ślesz poraz kolejny?

    --
    Marcin