  • 1. Data: 2004-03-05 21:25:43
    Temat: Rozliczenie za CO
    Od: "MMaciek" <b...@i...fm>

    Czy dawne PGM moze tak "rozliczac" mieszkania komunalne?

    Blok - 50 mieszkan. Polowa we wspolnocie, pozostale
    komunalne.
    Do tej pory w calym bloku, wode, wywoz smieci, CO
    itp. rozliczala wspolnota. Byla jakas umowa or something ?

    Odczyty i rozliczenia, zarzad komunalnych honorowal.
    Teraz wlasciciele maja zwrot 225 zl, a komunalni
    do zaplaty 100 zl. (mieszkanie jedno nad drugim).

    W bloku nie ma podzielnikow na kaloryferach,
    elektronika w wezle.
    Cos mi chodzi po glowie ze byla dyskusja na grupie,
    jakis wyrok SN ???

    Pomozcie, prosze
    --
    Maciek

  • 2. Data: 2004-03-05 23:50:27
    Temat: Re: Rozliczenie za CO
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "MMaciek" <b...@i...fm> napisał w wiadomości
    > Czy dawne PGM moze tak "rozliczac" mieszkania komunalne?
    >
    > Blok - 50 mieszkan. Polowa we wspolnocie, pozostale
    > komunalne.

    Błąd. Wszystkie we wspólnocie. Inaczej być nie może :-)
    Po prostu te "komunalne" mają jednego właściciela i są wynajmowane przez
    niego.
    Przepisy o najmie znajdziesz w Kodeksie Cywilnym.
    Najemcy rozliczają się płacąc czynsz właścicielowi.
    A właściciele mieszkań (również właściciel mieszkań "komunalnych") stosują
    się do ustawy o własności lokali.

> [...]
    >
    > W bloku nie ma podzielnikow na kaloryferach,
    > elektronika w wezle.
    > Cos mi chodzi po glowie ze byla dyskusja na grupie,

    A w czym Ci pomóc bo nie widzę problemu.

    Marek

  • 3. Data: 2004-03-06 00:51:19
    Od: "MMaciek" <b...@p...fm>

    > Błąd. Wszystkie we wspólnocie. Inaczej być nie może :-)

    Byc moze, nie przecze :))
    Wlasciciele jednak nie placa czynszu, jedynie fundusz remontowy i koszty
    administrowania. Najemcy komunalni placa czynsz, to wiem.
    Wysokosc uchwala zarzad miasta.

    > A w czym Ci pomóc bo nie widzę problemu.

    Gdzies czytalem ze zarzadcy wolno jedynie podzielic miedzy
    lokatorow koszty za zuzyte cieplo, na lokatorow, nie wolno mu doliczac marzy
    i sprzedawac z zyskiem.
    Szukam wlasnie cos na ten temat, czyzby mi sie przysnilo :(((

    Skad niby taka sytuacja ze jedni maja zwrot 225 zl, a inni
    za identyczna powierzchnie musza doplacac 100 zl
    --
    Maciek

  • 4. Data: 2004-03-06 11:08:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MMaciek" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Byc moze, nie przecze :))
    > Wlasciciele jednak nie placa czynszu, jedynie fundusz remontowy i koszty
    > administrowania. Najemcy komunalni placa czynsz, to wiem.
    > Wysokosc uchwala zarzad miasta.

    No bo właściciele mieszkań są ich właścicielami. Komu mieli by płacić
    czynsz? Sami sobie? W wypadku "komunalnych" właścicielem jest miasto i
    może ono w granicach prawa ustalać czynsze.

> [...]
    marzy
    > i sprzedawac z zyskiem.
    > Szukam wlasnie cos na ten temat, czyzby mi sie przysnilo :(((

    Nie przyśniło Ci się. Przejrzyj archiwum do tyłu, bo ktoś podawał podstawę
    prawną. To była dyskusja od centralnym ogrzewaniu i prawie doliczenia
    kosztu odczytania podzielników.

    > Skad niby taka sytuacja ze jedni maja zwrot 225 zl, a inni
    > za identyczna powierzchnie musza doplacac 100 zl

    Też mnie to ciekawi.

  • 5. Data: 2004-03-07 01:44:18
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "MMaciek" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    [....]
> [...]
    >
    > Skad niby taka sytuacja ze jedni maja zwrot 225 zl, a inni
    > za identyczna powierzchnie musza doplacac 100 zl

    Popatrz ustawa o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o
    zmianie Kodeksu cywilnego.

    Prawdopodobnie różnice wynikły z tego, że właściciele płacili zbyt wysokie
    zaliczki - stąd zwroty, natomiast najemcy zbyt niskie opłaty za c.o. i
    dlatego mają dopłaty.

    Marek

  • 6. Data: 2004-03-07 18:14:45
    Od: "MMaciek" <b...@p...fm>

    Użytkownik "Marek" <d...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Prawdopodobnie różnice wynikły z tego, że właściciele płacili zbyt wysokie
    > zaliczki - stąd zwroty, natomiast najemcy zbyt niskie opłaty za c.o. i

    Nie, zaliczki placimy jednakowe.
    Ich wysokosc, jednakową dla wszystkich, ustala
    administrator wspolnoty (firma zewnetrzna).

    Znalazlem link do dyskusji na ktora naprowadzil mnie
    Robert Tomasik (dziekuje).
    Czy cos (dla mnie) z tego wynika?

    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
    .prawo&tid=6630856&aid=28993060