    From: "och.karol" <o...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rękojmia - czy dotyczy
    Date: Sat, 14 Aug 2004 20:24:05 +0200

    Użytkownik "KC6" <k...@y...de> napisał w wiadomości
    news:cflkk0$9a1$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > czlowieku chyba nigdy nie czytales instrukcji obslugi, "mimo dolozonych
    > przez firme xyz staran nie gwarantujemy iz zawarte informacje..."

    Pierwsze primo
    Nie ma już pojecia rękojmi i wady towaru w handku detalicznym tylko jest
    odpowiedzialność sprzedawcy i niezgodnośc towaru z umową.
    Drugie primo
    Można domagać się swoich praw (w tym i zwrotu kasy za pierwszym razem) nawet
    na podstawie obiecanej cacanek z reklam - sprzedawca odpowiada za to co
    sprzedaje bez względu na to co robi producent.
    Trzecie primo
    Instrukcja obsługi może byc traktowana jako część umowy, zktórą to jednak
    klient może się zapoznać dopiero po zakupie.

    Reasumując
    Jeśli dowiedziesz sprzedawcy, że Cię nie uprzedził możesz żądać zwrotu kasy
    albo wymiany na sprzęt "podobnej klasy".
    Jeśli kupiłeś w MediaMarkt to współczuję, bo mi powiedziano, że mógłbym
    reklamować mój aparat telefoniczny (zepsuł się) jeżeli okazałoby się, że to
    pralka a nie telefon (sic!).
    Jeżeli w jakimś małym sklepie to najlpiej wystosować pismo gdzie powołasz
    się i zacytujesz odpowiednie przepisy z tej ustawy.
    Niestety nie pamietam jak sie nazywała ale pogoogluj "niezgodność towaru z
    umową".

    pozdr

    karol