eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Reklamacja - co zrobić w takim przypadku ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2002-09-11 11:15:16
    Temat: Reklamacja - co zrobić w takim przypadku ?
    Od: "Tomek 'Tommy' Dębiński" <t...@p...onet.pl>

    Moj kolega kupil buty trakingowe za troche ponad 300 PLN.
    Po niecalym roku zaczela mu pekac wierznia czesc buta.
    Ta wierzchnia czesc buta wykonana jest z goretexu.

    Poprzednio mial tez buty tej firmy i tez mial problemy.
    Zaczela mu pekac podeszwa na zgieciu.
    Obecne jak i poprzednie buty byly firmy ASOLO.

    Pierwsze buty zareklamowal, ale reklamacja nie zostala uznana.
    Dopiero sklep ja uznal po tym jak moj znajomy poszedl do sadu
    konsumenckiego. Zwrocono mu pieniadze.

    Po pewnym czasie kupil buty tej samej firmy tylko nowszy model.
    Jakies poltora miesiaca temu zaczela mu pekac wierzchnia wartwa
    buta (na zgieciu palcow).

    Dwa tygodnie temu oddal buty do reklamacji na gwarancji.
    Chcial oddac na prawach rekojmi ale sprzedawca powiedzial ze on nie uznaje
    rekojmi (?!)
    Reklamacja nie zostala uwzgledniona.
    Stwierdzono ze impregnacja zostala zle przeprowadzona.

    Do butow tych nie bylo zadnej instrukcji w jezyku polskim.
    Kiedy z kolei znajomy chcial reklamowac jeszcze raz (tyle ze na prawach
    rekojmi) sprzedawaca powiedzial ze nie uznalby tego z tego samego powodu
    co producent.

    Znajomy powiedzial ze buty musza byc dostarczone z instrukcja
    w jezyku polskim. (Instrukcji takiej nei bylo razem z butami).
    Sprzedawca powiedzial ze taka instrukcja lezy na parapecie (?!)

    Znajomy mowi ze pojdzie do sadu konsumenckiego.

    Co w ogole robic w takim przypadku ?

    Pozdrawiam
    Tomek Dębiński
    t...@p...onet.pl
    http://tdebinski.republika.pl



  • 2. Data: 2002-09-11 11:36:27
    Temat: Re: Reklamacja - co zrobić w takim przypadku ?
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

    > Dwa tygodnie temu oddal buty do reklamacji na gwarancji.
    > Chcial oddac na prawach rekojmi ale sprzedawca powiedzial ze on nie uznaje
    > rekojmi (?!)
    BZDURA. NOŻE MI SIĘ OTWIERAJĄ JAK TO SŁYSZĘ!!!
    OBOWIĄZEK RĘKOJMI JEST NAŁOŻONY NA SPRZEDAWCĘ PRZEZ PRAWO I NIE MA CO
    DYSKUTOWAĆ!
    Niestety wielu sprzedawców wie mniej o rękojmi od konsumentów.
    Ja ostatnio musiałem wytłumaczyć kierownikowi sklepu obuwniczego co to jest
    rękojmia, bo nie wiedział.
    Polecam lekturę
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&s
    id=71

    > Reklamacja nie zostala uwzgledniona.
    > Stwierdzono ze impregnacja zostala zle przeprowadzona.
    >
    > Do butow tych nie bylo zadnej instrukcji w jezyku polskim.
    > Kiedy z kolei znajomy chcial reklamowac jeszcze raz (tyle ze na prawach
    > rekojmi) sprzedawaca powiedzial ze nie uznalby tego z tego samego powodu
    > co producent.
    A tutaj może być problem. Jeżeli jakąś wadę zareklamowałeś na zas.
    gwarancji, to tą samą wadę nie można zareklamować na zas rękojmi. Ale może
    sprzedawca się nie połapie:)
    Kto zrobił ekspertyzę? Producent, czy rzeczoznawca?
    Można się odwołać od tej decyzji.

    > Znajomy powiedzial ze buty musza byc dostarczone z instrukcja
    > w jezyku polskim. (Instrukcji takiej nei bylo razem z butami).
    > Sprzedawca powiedzial ze taka instrukcja lezy na parapecie (?!)
    Każdy produkt sprzedawany na terenie RP powinien posiadać załączoną
    instrukcję w jęz. polskim. To jest niedopatrzenie producenta lub sprzedawcy,
    że klient nie otrzymał instrukcji.

    > Znajomy mowi ze pojdzie do sadu konsumenckiego.
    Skoro tak się upierają przy swoim, to niestety chyba już tylko to pozostało.
    >
    > Pozdrawiam
    > Tomek Dębiński
    > t...@p...onet.pl
    > http://tdebinski.republika.pl
    >
    >



  • 3. Data: 2002-09-16 08:58:56
    Temat: Re: Reklamacja - co zrobić w takim przypadku ?
    Od: p...@p...onet.pl

    1. Na obuwie nie ma reklamacji w ramach gwarancji na obuwie nie udziela sie
    gwarancji - cyba ze jest pismeny dokument ktory kupujacy podpisuje, i sa w nim
    warunki dokladnie przedstawione, warunki gwarancji.

    2. W zw.z powyzszym ta reklamacja byla rozpatrywana w ramach rekojmi.

    3. Nie moga naprawiac obuwia jako towaru oznaczonego co do gatunku.

    Musze konczyc przerpaszam czas w caffe mi sie skonczyl.... jesli potrzebujesz
    poradyu zadzwon do mnie 0505 863 673.

    Pozdrawiam i jeszcze raz b.serdecznie przerpaszam. Ja walcze z adidasem


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1