    From: "JohnBMW" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pułapki na złodzieji - co można ?
    Date: Wed, 10 May 2006 10:22:24 +0200

    > Każdego kraju rozwiniętego gospodarczo czy kulturalnie?

    Dla mnie nie istnieje pojęcie kraj rozwinięty "kulturalnie a nie
    gospodarczo".
    Dlaczego? bo aby chronić kulture na przestrzeni dziejów kraj musi mieć silną
    gospodarkę utrzymującą zbrojną pięść do obrony kultury i czasem narzucania
    jej innym. Przykłady: Rzym podbijający Grecję, Anglia, Portugalia,
    Hiszpania, Francja, Niemcy zdobywające kolonie, USA walczące na bliskim
    wschodzie, Izrael odzyskujący niepodległść i zrabowane ziemie. Ideały
    Ghandiego (vide bajka o ślepym zaczhodzie i chromych indiach) takie jak
    "bierny opór" (??????? CO TO K**** JEST ??????), są dobre dla pacyfistów
    ogłupionych przez komunistyczną propagande. Jak jest inaczej to proszę o
    rzeczowe przykłady...

    > A ja myślałem że tylko długotrwały stres skraca życie... Ale mniejsza
    > z tym.

    Każdy stres, nawet powstała tabela z powiązaniem typu stresu a szkodliwości
    jego wpływy na zdrowie i długość życia.
    Poza tym prowadzi do wielu schorzeń które obniżają komfort życia i trzeba je
    leczyć a to ma wymierne przełożenie na czas i pieniądze.
    Aby w tym temacie aby uciąć polemikę powiem, że sporządzili w/w tabele
    kompetentni ludzie, którzy na badania wydali duuużo kasy.
    A ministerstwa (np. USA) finansuja takie badania nie dla zabawy tylko dla
    tego że zauważają korelacje między tym zagadnieniem a finansami w skali
    kraju a nawet globu.

    > Zróbmy sobie takie założenie - złodziej chciał Ci ukraść zegarek
    > za 200zł. Żeby na niego zarobić musiałeś pracować cały dzień. Jeśli masz
    > 30 lat to 1 dzień to jakieś 0,0094% Twojego życia. Załóżmy że jesteś
    > strachliwy i stres skróci Ci zycie o tydzień - nie dożyjesz 50 - a więc
    > "stracisz" 0,037% swojego życia. I uważasz że to ok zastrzelić kogoś bo
    > straciłeś 0,037% swojego życia? Zakładając że on już przeżył połowę
    > swojego
    > to i tak traci 1350x więcej niż Ty. Pojęcie sprawiedliwości jest Ci obce?

    Dla mnie sprawiedliwość jest taka jak dla Republikanów w USA. Poza tym wpadł
    mi do głowy właśnie fajny cytacik z SLUMS ATTACK: "Jeśli chcesz agresji
    narusz teren tej posesji, to moje więc tego bronie". Dodatkowo istnieje
    ryzyko, że podczas pozyskiwania zegarka złodziej sie zdenerwuje i ożeni mi
    kose, ty chcesz to ryzykuj ja nie mam anie zamiaru ani żadnego dylematu w
    tej materii. Poza tym nie umiem się zdenerwować w przypadku straty tak mało
    aby stacić "0,037%" swojego życia, bo jestem zdenerwowany do momentu aż nie
    wyrównam rachunków, a to raz trwało ponad 3 lata i wymagało zaangażowania
    dość poważnych środków również finansowych.

    > Sądzę że albo jesteś mordercą który nienawidzi innych ludzi i chce mieć
    > pretekst do pozbycia się ich, albo chcesz skorzystać z Art. 31. § 1 KK

    Ani jedno ani drugie, ja po prostu znam obie strony tego medalu, nie z
    teorii, gier i filmów (bo telewizji nie oglądam wogóle) a z praktyki. Powiem
    (napisze?) Ci tylko tyle nawet ta "branża" może zostać zepsuta tak jak
    przeregulowany ustawami rynek ;). Polecam troche lektury na temat dintojry,
    a może coś zrozumiesz w tym temacie. Pisze to nie złośliwie, po prostu takie
    mam zdanie.

    > No tak - masz gdzieś innych ludzi - a chcesz ustanowić prawo
    > które będzie obowiązywać innych. Znajdź sobie jakąś bezludną wyspę...

    Niektórych napewno, jednak nie mam ambicji stanowić prawa, korzystam tylko z
    prawa to swobody wypowiedzi.
    Pozwala mi ono wyrazić opinię a nawet niezadowolenie z stanu niektórych
    zagadnień w państwie które żyje z podatków takich jak ja podatników.

    > "tego co im się słusznie należy" - znaczy należy Ci się prawo
    > do zabijania innych?
    >Czy do obrony rzeczy na które zapracowałeś
    > pracując jak osioł po 20h dziennie. Bo do tego drugiego masz
    > prawo - ale "obrona" to nie to samo co "morderstwo".

    Nie. Za to należy mi się prawo do tego aby na PRYWATNYM TERENIE który
    kupiłem NA WŁASNOŚĆ, gdy stanę przed wyborem kalectwo/świerć intruza kontra
    kalectwo/śmierć/strat majątku czy też korzyści moich wybrać pierwszą opcje
    bez dylematu czy aby nie trafie za kratki, a w poczet ewentualnej kaucji
    zabezpieczą mi taką część majątku, że sam już mogę strzelić sobie w leb.
    Chcę tylko nietykalności mojej własności, to tak wiele.
    Niezbyt rozumiem stwierdzenie "pracując jak osioł po 20h dziennie"?

    JohnBMW.