    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pułapki na złodzieji - co można ?
    Date: Fri, 05 May 2006 12:58:08 +0200

    Jan Słupicki napisał(a):

    > No i do czegoś dochodzimy. Różnimy się tu chyba głównie tym
    > że ja uważam że broniący się nie ma obowiązku do _obiektywnej_
    > oceny sytuacji. Powinien mieć prawo do reakcji adekwatnej do
    > tego co mu się _wydaje_.

    masz inne zdanie poniewaz nie wiesz czym jest obiektywne spojrzenei na
    sytuacje. Dlatego nie ma sensu tego ciagnc poki nie zapoznasz sie z
    acaloscia materialu dotyczacego obrony koniecznej.
    Poaptrz np na sytuacje gdzi ebiegnie dwoch mezczyzn ulica i
    przewralziwiona babka mysli sobei ze chca ja napasc wyciaga pistolet i
    strzela. gdybys spojrzal na to subiektywnie to bys blednie przynal jej
    prawo do obrony s sytuacji gdy nie mialo miejsce nic co by ja do tego
    uprawnialo. natomiast jezlei biegnie w twoja strone kilku dresiarzy z
    kijami bejsbolowymi i krzyczy "zapierdolimy Cie" to wtedy mozna przyjac
    ze normalnym jest (czyli spojrzenie obiektywne) ze w takiej sytuacji
    usprawieldiwionym by bylo uzycie broni w celu obrony.

    Nie można wymagać aby osoba napadnięta
    > rozważała na zimno wszystkie za i przeciw, oceniać czy włamywacz
    > chce tylko coś ukraść czy może też zgwałcić mu żonę.

    wlamywacz wlamuje sie do mieszkania a nie wchodzi na posesje, jak bys
    uwaznie czytal moje posty to bys z nich sie dowiedzial ze w przypadku
    usilowania wejscia do mieszkania ( o ile nie byl tam podstepiem
    sciagniety lub zabity po opanowaniu sytuacji)czy w przupadku proby
    gwaltu czy dokonania rozboju (czyli w przpadkach zagrozenia dobra
    prawnego - zycia lub zdrowia lub wolnosci seksulanej) zabicie go jest
    na pewno usprawieldiwione strachem (obiektywnei na to patrzac),
    natomiast jezlei tylko wchodzi na posesje to co bys tu nie cudowal nie
    masz racji, nie mozna zabic czlowieka na wszelki wypadek.

    P/