    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 26 Nov 2010 00:57:19 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Przedawnienie a OC

    On Thu, 25 Nov 2010, leon wrote:

    > Jak sie jescze raz odezwa to im wytlumaczyc, ze sprawa przedawniona

    To jedno.

    > a nastepne telefony beda traktowane jako proba wyludzenia

    A to drugie, i IMO *nie może* być oparte o przedawnienie.
    Dług przedawniony *pozostaje* długiem, jedynie można go nie
    zapłacić. Ale dochodzić (żądać) go można, co najwyżej sąd
    oddali żądanie zapłaty, ale to nie to samo, co stwierdzenie
    "długu nie było"!
    Dług zapłacony długiem nie jest i w takim przypadku rzeczywiście
    można zarzucać próbę wyłudzenia, IMVHO wypadałoby jednak mieć
    dowód.

    > i zglosza do prokuratury.

    O próbę wyłudzenia???
    Jak ma 'kwit'...
    W innym przypadku to nie wiem - czy nękanie by przeszło?

    > Ogolnie Kruk zeruje na starych sprawach gdzie ludzie nie
    > trzymja wlasnie rachunkow

    Nie podważam!

    pzdr, Gotfryd