  • 1. Data: 2007-07-12 12:57:24
    Temat: Prosba o pomoc - Alimenty
    Od: "P" <A...@v...pl>

    Witam,
    Sąd przyznal mi alimenty od 1 stycznia br. ale nie dostałam ani złotówki z
    nich. W kwietniu zgłosiłam sprawe do komornika w celu zajecia pensji ojca
    dziecka na rzecz alimentow ( wiem że on pracuje - poniewaz codziennie
    chodzi do pracy - zapewne pracuje na "czarno" ) ale komornik niestety nic
    nie moze zrobic poniewaz wedlug prawa ojciec dziecka nei ma dochodu. Co ja
    mam teraz zrobic ? Ojciec dziecka smieje mi sie w twarz że i tak nie bedzie
    płacił i nic mu nie zrobią a wydawac pieniądze to ma na co. Czy żyjemy w
    kraju gdzie nawet osoby ktore mają wyrok sądu to i tak tego nie
    przestzregają ? co grozi ojcu dziecka ?

  • 2. Data: 2007-07-12 16:51:16
    Temat: Re: Prosba o pomoc - Alimenty
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    P pisze:
> [...]
    > płacił i nic mu nie zrobią a wydawac pieniądze to ma na co. Czy żyjemy w
    > kraju gdzie nawet osoby ktore mają wyrok sądu to i tak tego nie

    Zgłoś się do opieki społecznej po zaliczkę alimentacyjną.

    Powinni tam wszystko Tobie wyjaśnić.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-07-12 17:12:42
    Od: "K. M" <d...@o...pl>

    P napisał(a):
> [...]
    > płacił i nic mu nie zrobią a wydawac pieniądze to ma na co. Czy żyjemy w
    > kraju gdzie nawet osoby ktore mają wyrok sądu to i tak tego nie

    1. doniesienie do prokuratury o uchylanie sie od obowiazaku alimetacyjnego
    2. wniosek o zaliczke alimentacyjna z MOPS'u pod który podlegasz

  • 4. Data: 2007-07-12 17:34:07
    Od: CC <o...@i...pl>

    On Thu, 12 Jul 2007 14:57:24 +0200, "P" <A...@v...pl> wrote:

> [...]
    > S?d przyznal mi alimenty od 1 stycznia br. ale nie dosta?am ani z?otówki z
    > nich. W kwietniu zg?osi?am sprawe do komornika w celu zajecia pensji ojca
    > dziecka na rzecz alimentow ( wiem ?e on pracuje - poniewaz codziennie
    > chodzi do pracy - zapewne pracuje na "czarno" ) ale komornik niestety nic
    > nie moze zrobic poniewaz wedlug prawa ojciec dziecka nei ma dochodu. Co ja
    > mam teraz zrobic ? Ojciec dziecka smieje mi sie w twarz ?e i tak nie bedzie
    > p?aci? i nic mu nie zrobi? a wydawac pieni?dze to ma na co. Czy ?yjemy w
    > kraju gdzie nawet osoby ktore maj? wyrok s?du to i tak tego nie

    Proponuję najpierw zgłosić się z tą sprawą do organizacji
    udzielających darmowej pomocy prawnej - sporo adresow, telefonow z
    całej Polski znajdziesz w moim serwisie www.obnie.info

    ### Obywatele muszą założyć władzy kaganiec
    i trzymać ją na smyczy ###

    CC

    "Obywatelskie nieposłuszeństwo".

    http://www.obnie.info

  • 5. Data: 2007-07-13 07:02:05
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    Użytkownik "CC" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Proponuję najpierw zgłosić się z tą sprawą do organizacji
    > udzielających darmowej pomocy prawnej - sporo adresow, telefonow z
    > całej Polski znajdziesz w moim serwisie www.obnie.info

    A ten znowu reklamuje swoj serwis... zenada.

  • 6. Data: 2007-07-13 12:03:19
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 13 Jul 2007 09:02:05 +0200, FlashT napisał(a):

    > A ten znowu reklamuje swoj serwis... zenada.

    A ten znowu pisze że ktoś reklamuje i to jest żenada... żenada.

    Henry

  • 7. Data: 2007-07-13 15:13:38
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:49dogbctx78a$.1f3xahjdpv3zn$.dlg@40tude.net...
    > A ten znowu pisze że ktoś reklamuje i to jest żenada... żenada.
    > Henry

    :-)

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 8. Data: 2007-07-17 09:59:06
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P" <A...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > płacił i nic mu nie zrobią a wydawac pieniądze to ma na co. Czy żyjemy w
    > kraju gdzie nawet osoby ktore mają wyrok sądu to i tak tego nie

    witam

    ja odpisuję oczywiście na zapytanie, ale znam treść innych odpowiedzi, więc
    krótko;
    1) rozumiem, że komornik stwierdził postanowieniem, że egzekucja jest
    bezskuteczna; pytanie zasadnicze - czy wykorzystał możliwości, jakie mu daje
    art.1081 i następne kodeksu postępowania cywilnego? jeden z nich, a
    konkretnie art.1086kpc nakazuje komornikowi przeprowadzenie czynności zwanej
    wyjawieniem majątku dłużnika; musi po prostu złożyć do sądu wniosek o
    wyjawienie majątku przez twego byłego męża i sprawa się wyjaśni; skoro
    wiesz, że pracuje, nie trudno będzie ustalic gdzie, i wtedy na świadka
    pracodawcę powoła komornik i myśle że sprawa jest zalatwiona;
    jeżeli tego nie zrobił, mozesz złożyć skargę na bezczynność komornika do
    sądu rejonowego miejsca jego siedziby, wydział cywilny; zresztą komornik ma
    obowiązek co 6 miesięcy sprawdzać z urzędu sytuację majątkową ojca twego
    dziecka, przez cały czas trwania obowiązku alimentacyjnego;
    2) jeżeli jednak nic z tego, wówczas zgłaszasz się do Urzędu Miasta po tzw
    zaliczkę alimentacyjną - musisz iść po wniosek do UM, dołączasz do niego:
    prawomocne wyrok o zasądzeniu alimentow, prawomocne postanowienie komornika
    o bezskuteczności egzekucji przeciwko ojcu dziecka twego i inne dokumenty
    figurujące w pouczeniu do wniosku o zaliczkę; dostajesz ok 170zl na jedno
    dziecko, pod warunkiem ze dochod na osobę w twej rodzinie nie przekroczy
    kwoty 583zł (najświeższe dane);

    myślę że wszystko jasne; w razie pytań - prosze pisać na grupe

    powodzenia

    pzdr
    krzysiek