    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo działa czy nie działa wstecz?
    Date: Thu, 11 Jan 2024 14:41:01 +0100
    <unf5sv$bsc$2$pkozar@news.chmurka.net> <unfcgv$2uehj$7@news.icm.edu.pl>
    <ung4im$tsd$1$cef@news.chmurka.net> <ungoib$367qb$2@news.icm.edu.pl>
    <ungpqv$cmm$1$nadir@news.chmurka.net> <ungr9m$1hln8$1@dont-email.me>
    <unhks1$qoc$1$nadir@news.chmurka.net> <unj6t0$1vell$1@dont-email.me>
    <unm4jb$ieq$1$nadir@news.chmurka.net> <unmglp$2ib1a$1@dont-email.me>
    <unmmv8$3ih9s$2@news.icm.edu.pl>
    <1b4suj2kdm06b$.19szb8rlqpr9j$.dlg@40tude.net>
    <unocgc$2ufnm$1@dont-email.me> <unof60$2uth2$1@dont-email.me>
    <unoghu$6lb$1$cef@news.chmurka.net> <unoo9d$309rq$1@dont-email.me>

    W dniu 2024-01-11 o 13:51, Kviat pisze:

    > Zgaduję, że może być taki powód. Aby również w systemie było w miarę
    > aktualne zdjęcie, nie starsze niż 15 lat.

    > Ale jeżeli ktoś nie odnowi dowodu osobistego, bo nie potrzebuje, czy coś
    > tam, to jeżeli będzie chciał jeździć, to będzie musiał wyrobić nowe
    > prawo jazdy żeby dać aktualne zdjęcie.
    > (Ciekawe, czy wtedy to nowe zdjęcie automagicznie w mObywatelu
    > przepisuje się z mPrawa jazdy do mDowodu... czy to działa w obie strony).
    >
    > I pewnie dopóki ktoś nie wyjeżdża za granicę, to z jego punktu widzenia,
    > skoro w systemie jest aktualne zdjęcie, to w ogóle wydawanie fizycznego
> [...]

    Myślę, że naturalna jest u władzy potrzeba uporządkowania danych -
    mamy w obiegu tylko nowe, spełniające wymogi dokumenty i wszystko gra.
    Ale obywatele są z reguły leniwi i nie spieszą się z wymianami i
    komplikują system.
    Powiedziałbym, że nawet zachęta do zaniechania czynności wychodzi często
    z urzędu.
    Ostatnio jak skończyły mi się kratki na badania i wymieniałem dowód, to
    urzędnik powiedział mi - A po co Pan wymienia? Po co płacić skoro i tak
    w systemie będą
    daty przeglądów a dowodu nie trzeba wozić? No ale ja jeżdżę po całej Europie
    i wolę mieć swiety spokój i "pieczątki ze sobą".
    Ten myk z zaniedbaniem informatycznym - że w systemie bez wymiany prawka
    pokaże się brak uprawnień- może być
    takim najbardziej prymitywnym celem zmuszenia kierowców do wydania tych
    100zł.