    From: Olgierd <n...@o...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do głosowania (OT?)
    Date: Thu, 1 Nov 2007 14:13:33 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 01 Nov 2007 13:16:10 +0100, Any User napisał(a):

    > No dobrze, ale powracamy do zasadniczego pytania: czy taki zwykły
    > człowieczek, pracujący na etacie jako pracownik niewykwalifikowany,
    > względnie nisko wykwalifikowany, powinien mieć prawo głosu?

    Powinien.

    > Zauważ, że tacy ludzie mają w większości nastawienie antybiznesowe -
    > pracodawca to dla nich wróg. Nie widzą tylko, że to dzięki temu
    > pracodawcy mają z czego żyć, i to dzięki takim właśnie pracodawcom kraj
    > się jako tako rozwija.

    Ale wybory to nie jest wybór pracodawcy czy czegoś tam jeszcze. To także
    kwestie polityki zagranicznej, obronności itd.
    Nie zmieni tego nawet wprowadzenie armii zawodowej w miejsce proskrypcji.

    > Patrząc bardziej ogólnie, prawo głosu powinni mieć tylko ci, którzy
    > zainteresowani są rozwojem kraju, a nie tylko przetrwaniem własnym i
    > swojej rodziny, względnie dążeniem tylko do własnego bogactwa, nie dając
    > nic innym.

    A to już było. Hint: 1947-89.

    > Jeszcze mi w międzyczasie od poprzedniego posta przemknęła taka myśl: a
    > co by było, gdyby nie tyle wprowadzić barierę finansową dla pojedynczego
    > głosu (którą zawsze by można było ominąć, kwestia tylko trudności), ale
    > po prostu wycenić pojedynczy głos i nie limitować ich liczby dla jednego
    > obywatela. W ten sposób można by osiągnąć coś na zasadzie akcjonariatu -
    > płacę i oddaję 100 głosów, płacę i oddaję 500.000 głosów itd. Pomysł też
    > wydaje mi się warty rozważenia - wówczas państwo naprawdę kształtowaliby
    > ci, którzy są rzeczywiście zainteresowani jego rozwojem.

    Tak, w pierwszym rzędzie pseudobiznesmeni siedzący na smyczy polityków,
    którzy daliby im zarobić, żeby oni kupili te swoje głosy i zagłosowali na
    tych polityków, którzy dają im zarobić, żeby biznesmeni mogli na nich
    zagłosować...
    Czyli: Miller->Sekuła->Gawronik->Gosiewski->Stokłosa->Tusk-

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/