    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie do wypowiedzi na newsach
    Date: Fri, 14 Jun 2002 15:22:03 +0200
    <ae5shq$eki$1@news.tpi.pl> <2...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    <X...@2...7.19.11>
    <6...@a...starogard.dialup.inetia.pl>
    <2...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    <X...@2...7.19.11>
    <2...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    <X...@2...7.19.11>
    <6...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    <X...@2...7.19.11>

    poreba wrote:
    snip...

    > No to w moim slowniku jest blad.Tam pisza ze sluzbowy to: dotyczacy
    > pracy w instytucji...wynikajacy z pracy w instytucji. Musze to
    > zglosic.

    Chcesz zatem powiedziec, ze korespondencja osoby prywatnej z instytucja
    ma charakter prywatny ?
    Charakter prywatny ma jedynie korespondencja:
    osoba prywatna <- > osoba prywatna ( peer-to-peer)
    Nie wiem skad masz swoje definicje.

    > Widocznie zle sie wyrazilem. Doprecyzuje: czy uwazasz ze nie
    > przepisow zakazujacych providerom i ich pracownikom przegladania i
    > rozpowszechniania (nie/odplatnego) zawartosci skrzynek pocztowych ich
    > klietow?
    Mam nadzieje ze takie przepisy sa i obowiazuja.
    Bez nich internet by dawno upadl, gdyz jego rozwoj opiera sie na
    publicznym zaufaniu, ze poczty elektroniczznej nie czytaja, nie kopiuja
    pracownicy ISP.

    Pytanie chyba niepotrzebne bo:
    > "administrator nagrywa archiwa usenetu i sprzedaje na CD, naruszajac
    > regulaminy usenetu ?"

    a nie narusza ?

    > Uscislijmy: moj komputer nalezy czy nie nalezy do systemu usenet?

    A dlaczego ma nalezec do systemu usenet.
    Moze byc klientem systemu Usenet, ale nie nalezy do systemu.
    Pocztaj Usenet FAQ.

    > Ale nie mowimy o technologii i technice wykorzystywanej przez wojsko
    > (nie zaznaczyles tego) tylko o wojsku jako instytucji. Czy uwazasz ze
    > wojsko dziala na zasadach demokratycznych? Decyzje podejmowane sa
    > przez glosowania lub przez przedstawicieli wybranych przez
    > glosowanie?

    Jezeli wsparlo rozwoj internetu to wsparlo demokracje i jej rozwoj.

    > Ale ktore konkretnie, chcialbym to doprecyzowac.
    nie mam czasu, przejrzyj archiwum

    > OK. zgodzilismy sie ze ruch drogowy jest niedemokratyczny.
    Dokladnie odwrotnie.
    Ruch drogowy jest demokratyczny, ale w ramach obowiazujacych zasad.
    Mozesz jezdzic gdzie zechcesz.

    > A tu polemizowalbym, zasady sie zmieniaja i nie tylko w usenecie.
    > Zawsze odpowiadaja potrzebom spolecznym.
    > Zgoda.

    > Ale to:
    > "Lurker to podgladacz w systemach video, ktory nie instaluje kamery
    > internetowej a sciaga video od innych i innych podglada." to tylko
    > przyklad, czy nmoze rodzaj definicji?
    > Ale zawsze po definicji nastepuje: na przyklad...

    Wejdz do systemu internet video teleconferencing bez kamery video, wtedy
    poznasz praktycznie definicje lurkera i reakcje demokracji na
    dzialalnosc lurkera.
    > Jeden obraz wart 1000slow, jeden przyklad ilestam linijek definicji.
    j.w.

    > A musze czegos bronic? Jezeli jest 2 dyskutantow zaciekle broniacych
    > swego stanowiska to nie ma dyskusji.
    Dokladnie. Jest odwrotnie.

    Ciagne dyskusje bo poprzez Twoje
    > wlasnie poglady dokonuje sie proces krystalizacji moich.
    Dokladnie.
    Nie chcesz abys sie lurkowal na moich tresciach.

    > Niekoniecznie tozsame, zgadzam sie na przyklad z Toba ze fakt
    > opublikowania wiadomosci na news nie oznacza automatycznie prawa do
    > szerokiej eksploatacji tresci, roznimy sie co do zakresu tego co
    > uznajemy za dozwolona eksploatacje.
    Ok.
    Ale ja to wiem od 12 lat, bo pytalem madrzejszych od siebie.
    Tzn. tych ktorzy utworzyli system usenet i opracowali zasady jego
    dzialania.

    > Kontynuujac przerwana wczesniej odpowiedz:
    > Czyli jezeli w pracy bede uzywal kombinacji Ctrl+LewyKlawiszMyszy
    > (co wyczytalem na jednej z grup) to popelniam przestepstwo?

    Istotne jest co jest wynikiem uzycia kompinacji tych klawiszy.
    Czasem jednym guzikiem mozna cos zburzyc, wylaczyc, a czasem naprawic.
    Jeden nacisniety lub nie guzik respiratora decyduje o zyciu pacjenta.

    > ad traffic i kontent
    > Mogles napisac ze masz problemy z polskimi okresleniami,
    nie mam
    > Jeden moj znajomy mieszka 8 lat w USA i zdarzaja mu sie angielskie
    > wtracenia. To czesty przypadek nawet tu u nas w Kraju. Wielu
    > pracownikow firm zagranicznych tak ulega presji otoczenia ze czasami
    > rowadzi to do zabawnych nieporozumien. Tak jak u nas: mylalem ze
    > piszac "kontent" mailes na mysli "Jestem kontent z takich rozwiazan"
    > albo "Skosztujesz-bedziesz kontent". Mnie czasami tez zdarza sie
    > takie archaizowanie. Tym bardziej budzi moje zdziwienie:
    Ok.
    to piszmy po angielsku, unikniemy nieporozumiem.

    > Wydala kontentna=Wydala zadowolona/usatysfakcjonowana/...
    > Zgadzasz sie z takim znaczeniem:<Dokladnie> a zaraz potem
    > piszesz ze:<kontent to tresc/zawartosc.>
    j.w.

    > aha, cos masz chyba zle ustawione w czytniku
    > (albo ja-podpowiedz co?) bo Ci przestawilo grupe na pl.test
    > tam sie chyba wysyla jakies proby, testy
    j.w.

    KONIEC DYSKUSJI