    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie do wypowiedzi na newsach
    Date: Fri, 14 Jun 2002 11:45:38 +0200

    poreba wrote:

    > Jacek <g...@p...onet.pl> niebacznie popelnil

    > 10 lat temu byly tylko serwery ftp.nazwa.mil tylko mialy aliasy
    > ftp.nazwa.com , czy tak?
    Nie. Zobacz np. Simtel
    Skoro nadal nie rozumiesz to tutaj masz link:
    http://www.google.com/search?hl=en&q=simtel+mil

    > Piszesz i powolujesz sie na te zasady, nieslusznie zalozelem ze je
    > znasz. Na ktora grupe?

    Mam nadzieje ze dyskutuje z osoba inteligentna, ktora potrafi wszystko
    znalezc w internecie.

    > No bo piszesz ze poczta do abuse byla sluzbowa, czyli mieczy Toba a
    > czlowiek od abuse jest jakis zwiazek sluzbowy.

    znow nie zrozumiales.
    Kazda poczta osoby prywatnej do instytucji i odwrotnie ma charakter
    sluzbowy.

    > A nie zabraniaja?
    przeciez sam pisales, ze Franek odplatnie kopiuje archiwa usenetu na CD
    dla znajomych.

    > Zeby odpisac na Twojego posta musialem go sciagnac na swoj komputer,
    > inaczej bym go nie mogl przeczytac. Gdybym przeczytal na kompA i
    > przeniosl go na kompB i dopiero z kompB odpowiadal (np. w ramach
    > sieci wew.) to ktore prawo bym zlamal?
    Raz jeszcze.
    Sciagasz dla siebie, a nie rozpowszechniasz poza systemem usenet.

    > Czyli wojsko jest instytucju najbardziej demokratyczna zaraz po
    > usenecie/internecie? Czy dobrze Cie zrozumialem?
    Dokladnie.
    Dawny system ARPA stal sie najbardziej demokratycznym systemem wzajemnej
    komunikacji na swiecie.
    Czemu jeszzcze tego nie zauwazyles ?

    > Ktore zdanie mojegu postu nieopatrznie doprowadzilo Cie do tak
    > blednych wnioskow?
    przeczytaj poprzednie posty i ponizej

    > Nie rozumiem. Ruch drogowy jest "niedemokratyczny" nie dlatego ze
    > obowiazuja tam zasady tylko dlatego ze kierowcy nie zbieraja sie i
    > nie sejmikuja kto teraz bedzie przejezdzal przez skrzyzowanie, a kto
    > potem.

    Dokladnie.
    Aktywnosc spoleczna moze pozostawac demokratycznie okreslona takze
    wtedy, gdy brak sejmikowania.
    Zasady usenetu/internetu sa trwale i trwale reprezentuja zasady
    demokracji.
    Sejmikowanie jest organizowane codziennie na usenecie/irc/Moo /w
    e-mailach.
    Jest to forma rozproszonej demokracji.

    > No twierdziles ze jezeli ktos wcale nie pisze tylko lurkuje to nie
    > tworzy wartosci intelektualnych, to kradnie. Czy takie uczestnictwo
    > jak wyzej to juz nie lurkerstwo?

    Juz napisalem co oznacza definicja lurkera.
    Zechciej do niej powrocic.
    > Sorki, na reszte opowiem za czas jakis

    Nie ma takiej potrzeby.
    Proponuje koniec dyskusji, az do skrystalizowania sie twojego stanowiska
    w przedmiocie watku dyskusji.
    Ostatecznie nie wiem w ktorym kierunku podazasz i jakich wartosci chcesz
    bronic, a o jakich zapomniec .

    Mysle ze po miesiecznej przerwie temat sie odswiezy i wzbogaci o
    informacje z internetu, z ktorymi sie w miedzyczasie zapoznasz.

    KONIEC DYSKUSJI