  • Data: 2005-10-28 19:00:56
    Temat: Re: Prawo autorskie. Nagrywanie.
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
    > Sytuacja jest taka: nagrywamy lub w inny sposób utrwalamy sobie np.
    > koncert albo w drugim przypadku wykład do użytku osobistego.
    > Przeglądając ustawę o prawie autorskim i prawach pokrewnych, w
    > przepisach karnych nie znalazłem odpowiedniej sankcji, gdyż w podanym
    > przykładzie nie zachodzi przesłanka celu osiągania korzyści majątkowej, ani
    > rozpowszechniania. Czy wobec tego we wspomnianych na wstępie przypadkach nic
    > nie wyczerpuje znamion jakiegokolwiek czynu zabronionego? I druga sprawa, co
    > z odpowiedzialności cywilną w tych przypadkach?

    Po raz 665 ;-)

    Nie ma zakazu rejestracji dźwięku/obrazu (za wyjątkiem paru szczegółów
    wskazanych w ustawach). Nie można natomiast takich nagrań
    rozpowszechniać bez zgody zainteresowanego lub innych osób.
    To samo dotyczy się np. nagrywania rozmowy telefonicznej, ale tylko
    wtedy, kiedy bierze się w niej udział.

    Prawa do rejestracji nie należy mylić z prawem np. do podsłuchu

    M.