  • 1. Data: 2009-06-01 21:37:58
    Temat: Potrzebna porada prawna - uszkodzilem kabel TP
    Od: q...@g...com

    Witam
    Sprawa wygląda nastepujaco:
    Kupilem dzialke na ktorej podczas prac ziemnych uszkodzilem kabel TP.
    Przyjechali, naprawili i wystawili rachunek 500zl (szok).
    Poprzedni wlasciciel wyrazil zgode na puszczenie kabla przez jego
    dzialke i TP ma to na pismie, jednak nie ma zadnego wpisu w ksiedze
    wieczystej o sluzebnosci gruntu.
    Czy umowa podpisana przez poprzedniego wlasciciela zobowiazuje mnie do
    czegokolwiek i czy TP moze mnie obciazyc kosztami naprawy.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-06-02 06:38:53
    Temat: Re: Potrzebna porada prawna - uszkodzilem kabel TP
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    q...@g...com wrote:
    > Witam
    > Sprawa wygląda nastepujaco:
    > Kupilem dzialke na ktorej podczas prac ziemnych uszkodzilem kabel TP.
    > Przyjechali, naprawili i wystawili rachunek 500zl (szok).

    Rzeczywiscie szok.
    Conajmniej jedno zero za malo.
    Plac szybko, bo jak sie zorientuja to przestanie ci byc wesolo.

  • 3. Data: 2009-06-02 07:02:16
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    q...@g...com wrote:
> [...]
    > Czy umowa podpisana przez poprzedniego wlasciciela zobowiazuje mnie do
    > czegokolwiek i czy TP moze mnie obciazyc kosztami naprawy.

    Czy oprócz informacji o tej domniemanej zgodzie istnieje jakikolwiek
    inny dokument, z którego mógłbyś dowiedzieć się o istnieniu i
    lokalizacji kabla? Czy byłeś poinformowany przez poprzedniego
    właściciela o takiej zgodzie?

    M.

    PS. Pokazano Ci tę "umowę"?

  • 4. Data: 2009-06-02 07:17:51
    Od: q...@g...com

    On 2 Cze, 08:38, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Rzeczywiscie szok.
    > Conajmniej jedno zero za malo.
    > Plac szybko, bo jak sie zorientuja to przestanie ci byc wesolo.

    Strasznie zabawny jestes, jesli dla Ciebie za polaczenie 3 skretek
    500zl to malo to nie mamy o czym gadac, poszukaj forum na pudelku.

  • 5. Data: 2009-06-02 07:18:57
    Od: q...@g...com

    On 2 Cze, 09:02, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:

> [...]
    > inny dokument, z którego mógłbyś dowiedzieć się o istnieniu i
    > lokalizacji kabla? Czy byłeś poinformowany przez poprzedniego

    Nie wiedziałem o kablu, natomiast TP posiada mapke geodezyjna na
    ktorej kabel jest z tym ze nie jest w zaden sposob opisany.

  • 6. Data: 2009-06-02 07:25:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    q...@g...com wrote:

    > Strasznie zabawny jestes, jesli dla Ciebie za polaczenie 3 skretek
    > 500zl to malo to nie mamy o czym gadac, poszukaj forum na pudelku.

    Sam jestes przezabawny.
    Zadzwon sobie po fachowca od pralki/zlewu i zobacz ile zaplacisz.
    Ja ci tylko dobrze radze, bo potem dorzucą jeszcze koszty prawnika, a on
    bierze znacznie wiecej za godzine

  • 7. Data: 2009-06-02 07:59:07
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    q...@g...com wrote:

    > Nie wiedziałem o kablu, natomiast TP posiada mapke geodezyjna na
    > ktorej kabel jest z tym ze nie jest w zaden sposob opisany.

    No to jak Ci się chce, to spróbuj ustalić, czy to jest rzeczywiście mapa
    geodezyjna czy mapa TP. Stawka za prawidłową odpowiedź warta jest 500 zł.

    M.

  • 8. Data: 2009-06-02 09:18:04
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    >Strasznie zabawny jestes, jesli dla Ciebie za polaczenie 3 skretek
    >500zl to malo to nie mamy o czym gadac, poszukaj forum na pudelku.

    to naprawde malo

    Icek

  • 9. Data: 2009-06-02 09:19:12
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    >Czy umowa podpisana przez poprzedniego wlasciciela zobowiazuje mnie do
    >czegokolwiek i czy TP moze mnie obciazyc kosztami naprawy.

    jakie prace ziemne wykonywales?

    na jakiej glebokosci byl ten kabel ?

    W jaki sposob go uszkodziles? Jakim sprzetem ?

    Icek

  • 10. Data: 2009-06-02 09:28:58
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 11:19:12 +0200, Icek napisał(a):

    > jakie prace ziemne wykonywales?

    Kopałem na SWOIM GRUNCIE rabatki - jeszcze jakieś pytania? :)

    > na jakiej glebokosci byl ten kabel ?

    Na mojej nieruchomości nie mam wrysowanego żadnego kabla - co on tam robił?
    Ojj .. chyba będzie powtórka spod "Marek" warszawskich :)

    > W jaki sposob go uszkodziles? Jakim sprzetem ?

    nie widziałem żadnej folii (zresztą bez znaczenia) więc sobie szpadelkiem
    napierdalałem w ziemi - a co nie wolno mi? :)

    niech tepsa się cieszy że ich wpuścił na swój teren by mogli połatać
    kabe;lek :)