eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie? › Re: Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?
  • Data: 2010-07-24 20:31:42
    Temat: Re: Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?
    Od: "TomekK" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nawet w
    > przypadku nieprawdy skarga taka nie może być odbierana jako czynność
    > wyczerpująca znamiona przestępstwa z art 212 KK. Żaden normalny sąd
    > tego
    > nie uzna. Podobną sytuację przerabiałem kiedyś, tylko skarżyłem się
    > na
    > zwierzchnika.

    Bzdura. W przypadku mówienia nieprawdy, bylo by to zwyczajne
    pomówienie, i jak najbardziej czyn wypełnia znamiona 212 par. 1 kk.
    Przeciez pomawianie polega na stwierdzeniu nieprawdy w stosunku do
    osoby i innych podmiotow, o takim postępowaniu lub właściwościach tej
    osoby, które między innymi verba legis "mogą ją (...) narazić na
    utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju
    działalności" a wiec jak w morde strzelił przypadek o którym piszemy.