    From: Filip Paczyński <f...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomocy, przymkneli kumpla :(
    Date: Sun, 23 Sep 2007 10:21:31 +0200

    Ania_i_Grzes napisał:

    > Hm, dostał karę prace społeczne, prosił o zmianę na karę finansową - nie
    > zapłacił.
    >
    > Teraz Ty chcesz za niego wyłożyć kasę, nie małą, może i nawet była
    > rozmowa na temat późniejszego zwrotu pieniędzy za karę. Tylko zwróć
    > uwagę, że prosił sąd o zmianę jednej kary na drugą, nie wywiązał się z
    > obowiązku późniejszego.
    >
    > A co zrobisz, jeżeli nie zwróci Ci pieniędzy za wpłatę kary? Jest wart
    > tego, żeby wyłożyć ot tak 2500zł za niego? Jak Ci nie zwróci, to pewnie
    > podasz go do sądu, wtedy nie będzie Ci go żal?

> [...]

    Ja to wszystko wiem, że nie zapłacił, nie wywiązał się etc.
    Wg art 75 kw (jedyna przydatna informacja, jaką udało mi się tu uzyskać) nie
    mogę zbierać kasy/wspierać jego rodziny w jej zbieraniu, więc nie będę.
    Sprawa zwrotu jest więc całkowicie nieaktualna.

    Pozostaje jedynie pytanie o to w jakim trybie rodzina ma te pieniądze
    wpłacić, czy potrzeba do tego rozprawy, czy też wystarczy rozmowa z
    prokuratorem?
    Jeśli rozprawa, to ile to może potrwać? Kto może taką sprawę wytoczyć?
    Przypuszczam, że jedynie ktoś z rodziny, ale czy ten ktoś potrzebuje do
    tego pełnomocnictwa?