  • 1. Data: 2013-12-13 20:34:51
    Temat: Polkomtel handluje moimi danymi - a klientem od dawna nie jestem
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    Ave!

    Dziś zadzwonili do mnie z jakąś ofertą (tylko cholera zgubiłem notatkę,
    skąd...) i powiedzieli, że "dane udostępnił im Polkomtel".

    Ktoś przechodził uzyskanie odszkodowania od tych łobuzów?

  • 2. Data: 2013-12-13 22:52:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Dec 2013, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > skąd...) i powiedzieli, że "dane udostępnił im Polkomtel".
    >
    > Ktoś przechodził uzyskanie odszkodowania od tych łobuzów?

    Jeśli dobrze rozumiem, problem (a raczej dwa problemy) jest inny:
    pytaniem jest, czy wycofałeś zgodę na "obrót marketingowy",
    a po drugie kiedy te dane kupili.
    AFAIR prawo niestety nie przewiduje obowiązku "forwardowania"
    żądania zaprzestania przetwarzania (zresztą byłoby to właśnie
    przetwarzanie :), co nie zmienia faktu że taki wyjątek miałby
    sens)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-12-14 10:52:28
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > żądania zaprzestania przetwarzania (zresztą byłoby to właśnie
    > przetwarzanie :), co nie zmienia faktu że taki wyjątek miałby

    Właściciel danych moze uzyskać informację o administratorach
    danych do których dane zostały przekazane przez pierwszego
    administratora danych i następnie do poszczególnych z nich
    bezpośrednio skierować żądanie zaprzestania przetwarzania danych.

  • 4. Data: 2013-12-14 11:23:23
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 20:34:51 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > skąd...) i powiedzieli, że "dane udostępnił im Polkomtel".
    >
    > Ktoś przechodził uzyskanie odszkodowania od tych łobuzów?

    ciekawe czy ma zastosowanie art. 25 ustawy, gdzie napisano, że nabywca
    danych osobowych, ma obowiązek każdego poinformowac o utrwaleniu jego
    danych osobowych w swojej bazie.
    ustawa zwalnia z tego obowiązku tylko w nielicznych przypadkach.

    jeśli nabywca nie dokonał obowiązku informacyjnego to naruszył ustawę i
    grozi mu za to odpowiedzialność z art. 54 ustawy

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/album4/Mokotow/index.php

  • 5. Data: 2013-12-14 12:31:28
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    W regulaminie mają napisane, że mogą dawać, to jest uznaniowe.
    Pszed momentem czytałam.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 6. Data: 2013-12-17 01:48:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2013, poszukiwacz wrote:

> [...]
    > których dane zostały przekazane przez pierwszego administratora danych
    > i następnie do poszczególnych z nich bezpośrednio skierować żądanie

    Ale to jest znacznie gorsza dla uprawnionego sytuacja.
    Zakładając, że dane zostały sprzedane do kolejnych firm w łańcuszku,
    może okazać się, że nie nadąża z wysyłaniem żądań "zaprzestania" :),
    bo nim wyśle do firmy X, to dowiaduje się od firmy X+2 że oni
    kupili od X+1 która kupiła od X.
    Różnica między wysłaniem jednej "blokady" a poszukiwaniem setki
    miejsc do których mogły trafić forwardy jest zasadnicza.

    Krzysztof powołał obowiązek "powiadomienia", znaczy wysłania jednego
    spamu więcej ;), ale jak zwykle można się pospierać o znaczenie
    słowa "bezpośrednio" :)

    pzdr, Gotfryd