    From: Lukasz Olesiejuk <m...@w...NOSPAM.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podzial majatku - splata mieszkania
    Date: Thu, 7 Apr 2011 20:34:41 +0000 (UTC)

    Dnia 07.04.2011 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

    > W przypadku wyjątkowej złośliwości i zgrabnego "ogrania" drugiej
    > strony, najlepsze co uzyskasz to wsadzenie tego kto sprzedał
    > mieszkanie "nie wiem co z pieniędzmi się stało" :P pod zarzutem
    > umyślnego ukrywania majątku. Zero pożytku dla zainteresowanego.

    To jest wlasnie problem, mam niestety spore watpliwosci czy ta splata
    rzeczywiscie bedzie. Jednoczesnie nie zalezy mi na mieszkaniu i ta splata
    bedzie dla mnie dobra opcja.

    > Może grupowicze skrytykują ;)
    >
    > Ja bym rozważył:
    > - wsparte notarialnym poddaniem się egzekucji.
    > Działa jak weksel - egzekucja jest praktycznie "z automatu".

    To jest ciekawe, ale o co chodzi? Czym sie rozni od weksla?

    > Wersja druga (chyba lepsza):
    > - notarialna umowa o przeniesienie własności mieszkania,
    > zwana zwyczajowo "umową (przed)wstępną".
    > Żądanie przeniesienia własności można egzekwować.

    Wersji drugiej nie rozumiem. W ktora strone wlasnosc egzekwowac? Jak?
    Z tego co kojarze to wyprowadzic kogos nawet ze swojego mieszkania nie jest latwo.
    Ale to w tej chwili mniej istotne.

    Bardziej zalezy mi na zabezpieczeniu w strone: Jesli brak splaty to komornik(?)

    Dochodzi jeszcze jedno pytanie, ktore mnie nurtuje. Co moze uniewaznic taka umowe?