  • 1. Data: 2008-03-11 09:50:21
    Temat: Podwójna darowizna
    Od: P...@g...com

    Witam siostra mojego dziadka ma wlasnosciowe mieszkanie w bloku z
    ksiega wieczysta (Wykupione niedawno to co ta ustawa
    weszla z mieszkaniami spoldzielczymy za PiS) i chce zrobic darowizne
    na dziadka bo jest w 1 gr podatkowej i dziadek na mnie bo tez jestem w
    1 gr podatkowej (ciocia dla mnie 3 gr podt.) i pytanie mam do was bo
    za pare tygodni chce jechac do nich i to zalatwic a nie mam pewnosci
    co do paru rzeczy tzn chcialbym sie dowiedziec jak ciocia zrobi
    darowizne na dziadka jakie musi dziadek miec papiery zeby zrobic potem
    darowizne na mnie ? czy musi miec juz wpis do ksiegi wieczystej ? czy
    musi miec zaswiadczenie z urzedu skarbowego ? i orientacyjnie ile
    czasu musi minac od darowizny cioci na dziadka a potem na mnie czy
    nawet w ten sam dzien mozna zrobic obydwie czynnosci ?

    dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-03-11 13:57:27
    Temat: Re: Podwójna darowizna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    P...@g...com wrote:
> [...]
    > czasu musi minac od darowizny cioci na dziadka a potem na mnie czy
    > nawet w ten sam dzien mozna zrobic obydwie czynnosci ?

    przede wszystkim celem takiej podwójnej darowizny jest ominięcie zapłaty
    podatku. Jeżeli US na to wpadnie to i tak zapłacisz nalezny podatek np.
    za 4 lata razem z odsetkami i karą więc się zastanów czy warto.
    Poszukaj na grupie temat już był. jak nie tu to na p.s.podatki.