eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPłatność kartą płatniczną › Re: Płatność kartą płatniczną
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Płatność kartą płatniczną
    Date: Thu, 13 Dec 2007 00:07:11 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 34
    Message-ID: <fjpptv$3ol$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <fjo6if$dmo$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <b...@n...lechistan.com>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    NNTP-Posting-Host: bok227.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1197501183 3861 83.29.26.227 (12 Dec 2007 23:13:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 12 Dec 2007 23:13:03 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:503925
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnfm0fij.odb.januszek@gimli.mierzwiak.com...
    > Andrzej Lawa napisał(a):
    >
    >> Może tak: naklejkę z logo karty przy wejściu należy uznać za część
    >> oferty sklepu. Skoro nie ma informacji o limicie - znaczy się oferta
    >> jest bez limitów.
    >
    > Uzasadnij w jaki sposób fakt nalepienia nalepki na szybkę oznacza brak
    > limitu?

    Bo takie znaczenie rzeczonej nalepki przewiduje moja umowa z bankiem. W
    umowach klientów z bankami nie ma nic na temat limitów. problemem jest
    fakt, ze nie przewidziano żadnych sankcji za to, że bank nie zapewnia
    wywiązania sie z umowy. Trzeba by było dochodzić roszczeń na drodze
    cywilnej, a wykazanie strat spowodowanych odmową akceptacji karty jest
    trudne.

    Sklepy będą stosowały takie partyzanckie metody, dotąd, dokąd jakaś ustawa
    nie nałoży na nie albo zakazu obwarowanego sankcja, albo nie zostanie
    wymyślone jakieś zadośćuczynienie dla posiadacza karty ze strony banku. To
    zadośćuczynienie może być tylko ze strony banku, bo to bank bierze kasę za
    wydanie karty i bank zapewnia klienta o jej akceptowaniu. Dalej bank mógłby
    dochodzić roszczeń od sklepu. Banki nie są i nie będą zainteresowane w
    dochodzeniu praw swoich klientów, dokąd nie będzie to powodować straty dla
    banku. Natomiast klient nie ma żadnego roszczenia do sklepu, bo przecież
    nie umawiał się ze sklepem na akceptowanie jego kart.

    Zastanawiam się, na ile dało by się sądownie dochodzić zwrotu część
    prowizji za wydanie karty z powodu niewywiązania się przez bank z
    zapewnienie o jej akceptowaniu przez odpowiednio oznakowane placówki.
    Sadzę, że kilka takich procesów mogło by powodować, ze banki zainteresowały
    by się problemem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1