    From: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [POZ} żądanie czy wniosek??
    Date: Fri, 3 Dec 2004 21:18:57 +0100
    Sender: j...@a...pl@80.48.60.10

    użytkownik [POZ] Teddy34 napisał(a) w wiadomości

    > "Nemo testis in propria causa" = "Nikt nie moze byc swiadkiem we wlasnej
    > sprawie".
    > JAK rozumiem nie znasz sie na prawie.

    Uważam, że znajomość paremi łacińskich nie oznacza znajomości prawa, ale skoro
    to niezbędny element, to rzeczywiście nie znam się na prawie ;)
    Po przetłumaczeniu nie rozumiem jaki związek ma paremia z tym co przestawiłeś.

    > NO A GDY ZGŁASZA ŻĄDANIE ?? ŻADANIE NIE JEST SYNONIMEM WNIOSKU !!!!

    Jest.

    > sędzia powinien dać możliwość wypowiedzenia
    >
    > ...ale nie bylo wniosku lecz ŻĄDANIE !!! art 160 k.p.c. -
    > to dość łatwe do rozróżnienia.
    >
    > Ok, gdy chodzi o "poddal pod dyskusje". A gdy nie "poddal" a "zażadal" ?? To
    > juz jest roznica. Zreszta poddaje sie pod dyskusje (sklada wniosek) zgodnie
    > z innym aktem normatywnym a zada zgodnie z art v160 k.p.c. Sad nie ma wladzy
    > ustawodawczej !!!!

    Rozumiem, że ty masz tę władzę.

    > Tak to

    > Kwestia oceny sądu, nie strony... Nadążasz?

    Oczywiście, ze nadążam, ale domyślam się że decyzję w przedmiocie wniosku o
    sprostowanie protokołu wydał sąd nie strona. Teraz ty nadążasz?

    > Jesli zadanie (o ktorym mowa) jest w ocenie sadu niezasadne, to moze zostac
    > przez ten sad odrzucone, nie moze jednak byc poddawane pod dyskusje (jak
    > mogloby to miec miejsce w przypadku WNIOSKU)

    Precyzyjnie jak się już czepaimy słów: żadanie o sprostowanie protokołu się nie
    odrzuca, lecz oddala, w dodatku robi to przewodniczący zarządzeniem.

    > (* ALEZ MOWIMY O 160 kpc.... JASNE ??)

    Ale czemu twierdzisz ze w dwóch przepisach tego samego kodeksu pojęcie żądanie
    znaczy co innego? Nie słyszałeś o wykładni systemowej?

> [...]
    > nie ma zatem przyjmowac zadania nie wyrazajac (przy tym przyjmowaniu)
    > sprzeciwu (scil. bez dyskusji), lecz bez poddawania go pod dyskusje tzn.
    > organizowania debaty na temat zasadnosci tego zadania. K.P.W ??
    >
    > Twierdze, ze ustawodawca dopuszcza odmowe bez poddawania pod dyskusje tresci
    > co zauważ. A widzisz roznice miedzy "bez dyskusji" i "bez poddawania pod
    > dyskusje " ??
    > Skoro zalezy tobie na szczegolach to moge zrobic pelna analize i dla
    > jasnoisci jezyk polski obowiazuje w prawie .... czyz nie ??

    Za wysoki poziom abstrakcji dla mnie. Możesz napisać to po polsku?

    > Jak sam zauwazyles powolujesz sie na inny akt normatywny.

    Jaki znów inny akt prawny? Czytać nie umiesz?

    Ja rozumiem ,ze
    > temat trudny. Mi chodzi o art 160 czyli sprostowanie protokolu . Rozumiemy
    > sie nie o zadanie stron do wydania wyroku tylko tresc przesłuchania w
    > procesie cywilnym. Czy sedzia jest wladny powiedziec czy protokol zawiera
    > zeznania strony ?? Sadze, ze tylko autor wypowiedzi wie czy protokol
    > przesluchania oddaje tresc jego (przesluchiwanego) wypowiedzi. CZY MOZE SĄD
    > WIE CO CHCE POWIEDZIEC PRZESŁUCHIWANA STRONA.

    Temat jest banalny, to ty robisz problem z niczego.

    > CZYŻBY ???

    Tak.

    > P.s
    > Wiadomosci tnij i odpowiadaj pod nimi :)

    A jak się nie ma argumentów merytorycznych, to czepia się formy.

    Jeśli idzie o mnie to koniec tematu, nie ma sensu przekonywać kogoś kto nie da
    się przekonać i na dodatek nie ma pojęcia o czym mówi.

    --
    JOHNSON :)