    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oszustwo na ebay.fr
    Date: Mon, 28 Nov 2005 23:36:16 +0100

    Użytkownik "GreGo" <N...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dmeqgd$d4a$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Kluczowym problemem, jaki tu widzę, to możliwość udowodnienia, że w
    wysłanie przez Ciebie kopercie były jakiekolwiek pieniądze. Moim
    zdaniem sam mail od gościa to teraz trochę za mało, bowiem od maja
    raczej na serwerach pocztowych nie znajdziesz danych koniecznych do
    jego weryfikacji. Tym samym Ty dysponujesz jedynie jakimś tam plikiem
    co do którego twierdzisz, że jest mailem. poza tym wysyłanie pieniędzy
    za granicę w liście z tego co mi się wydaje (nie jestem pewien, jak po
    wejściu do UE!) nie jest zgodne z prawem. Chodzi o deklaracje celne i
    te sprawy. Ale tu już nie orientuję się w zmianach po wstąpienia nas
    do Unii.

    Teoretycznie zawiadomienie możesz złożyć tu w Polsce. Warunkiem
    ścigania jest, by czyn stanowił przestępstwo zarówno w Polsce jak i we
    Francji. 70EUR może we Francji nie stanowić przestępstwa, bo to w sumie
    z ich punktu widzenia niewielka kwota. Nie wiem, jak to mają
    rozwiązane. Tym nie mniej, jeśli już zdecydujesz się na zawiadomienie,
    to pamiętaj o konieczności wyrażenia przez Ciebie zgody na ściganie
    międzynarodowe - bo policjanci bardzo często o tym zapominają i
    materiały wracają po kilku miesiącach.