  • 1. Data: 2005-02-11 08:51:00
    Temat: Odpowiedzialność rodziców za czyny dzieci?
    Od: "T.S." <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Czy rodzice 8 latka mogą być pociągnięcie do odpowiedzialności (karnej czy
    cywilnej) za szkody wyrządzone przez niego?
    Jeżeli np. jestem nauczycielem a taki smarkacz wykłuje mi oko cyrklem - czy
    mogę od nich rządać odszkodowania?

    Pozdrawiam,
    --
    Tomasz
    Pułapka spamowa: "to_nie_ten_adres" -> "jakubwedrowycz"

  • 2. Data: 2005-02-11 09:18:54
    Temat: Re: Odpowiedzialność rodziców za czyny dzieci?
    Od: "M" <spamerom@mowimy_nie.pl>

    Użytkownik "T.S." <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cywilnej) za szkody wyrządzone przez niego?
    > Jeżeli np. jestem nauczycielem a taki smarkacz wykłuje mi oko cyrklem -

    imho w szkole sytuacja wydaję się utrudniona, ponieważ w momencie kiedy
    dziecko wchodzi do szkoły, odpowiedzialność za jego czyny przejmuje szkoła.
    Jeśli dziecko jest poza terenem szkoły to tak - sam miałem taką sytuację:
    jako gówniarz rzuciłem kamieniem w szybę auta i rodzice za to płacili. Jeśli
    zdarzenie będzie miało miejsce w szkole, to nie bardzo wiem, jak za to można
    pociągnąc do odpowiedzialności rodziców (jedynie chyba za złe wychowanie).

    pzdr

  • 3. Data: 2005-02-11 09:22:38
    Od: "Pawel Galinski" <g...@w...pl>

    Zasada jest nastepujaca : osoba ponizej 13 roku zycia nie ponosi
    odpowidzialnosci na zasadzie winy, co jednak nie znaczy ze nie ponosi
    odpowiedzialnsci wogole. W sytuacji przez Ciebie opisanej mozesz powolac sie
    na zasady wspolzycia spolecznego lub zasady slusznosci.
    Chociaz ze drugiej strony, Ty jako nauczyciel w przedstawionej przez siebie
    sytuacji nie dopelnilbys obowiazku nadzoru nad dzieckiem.

    pzdr
    Pawel

  • 4. Data: 2005-02-11 09:26:46
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "T.S." <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Czy rodzice 8 latka mogą być pociągnięcie do odpowiedzialności (karnej czy
    > cywilnej) za szkody wyrządzone przez niego?

    tak

    > Jeżeli np. jestem nauczycielem a taki smarkacz wykłuje mi oko cyrklem -
    czy
    > mogę od nich rządać odszkodowania?

    ale za to oko to chyba nie hehe

    Sandra

  • 5. Data: 2005-02-11 09:28:17
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Pawel Galinski" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > sytuacji nie dopelnilbys obowiazku nadzoru nad dzieckiem.

    8latek byl szybszy i sprytniejszy :)

    Sandra

  • 6. Data: 2005-02-11 09:30:20
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "M" <spamerom@mowimy_nie.pl> napisał w wiadomości
    > imho w szkole sytuacja wydaję się utrudniona, ponieważ w momencie kiedy
    > dziecko wchodzi do szkoły, odpowiedzialność za jego czyny przejmuje
    szkoła.

    nie przesadzaj :) szkody ma obowiazek naprawic rodzic , opiekun

    > pociągnąc do odpowiedzialności rodziców (jedynie chyba za złe wychowanie).

    no i prawidlowa odpowiedz :)

    Sandra