    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa wystawienia faktury VAT
    Date: Fri, 21 Sep 2007 11:50:24 +0200

    On Tue, 18 Sep 2007, Igor wrote:

    > Straszenia w centrali nic nie pomogły - olałem sprawę, ale postanowiłem co
    > następuje:
    >
    > wziąłem fakturę imienną i wliczyłem ją w koszta, z tego co pamiętam nie
    > można odliczyć wtedy VATu, ale machnąłem na to ręką.

    Patrz post Samotnika - sprawdź w ustawie o VAT, kto jest podatnikiem.
    IMO o prawie do odliczenia przesądza *cel zakupu*.
    Brak podania celu na fakturze nie dowodzi, ze danemu celowi ona nie
    służy :) wpisanie firmy działa w drugą stronę: stanowi ewidentny dowód
    że kupujący MIAŁ cel gospodarczy.

    > Plus jest taki, że masz 2 lata na możliwość reklamowania towaru z tytułu
    > niezgodności z umową i dopilnuję tego, aby przy pierwszej usterce wymienili
    > mo go na nowy :)

    Popatrz na sąsiedni mój post, i zdecyduj się, czy wolisz uznać
    popełnienie wykroczenia skarbowego czy oszustwa :)

    IMO - użytkując zakupiony towar w celach niekonsumenckich (bo NIE TYLKO
    dla celów DG, ale również innych celów zawodowych) i następnie żądając
    przyjęcia reklamacji z tytułu "niezgodności konsumenckiej" popełnia
    się ordynarne "doprowadzenie do niekorzostnego rozporządzenia mieniem"...

    Jestem bardzo ciekaw kiedy ktoś ze sprzedawców zdecyduje się "pociągnąć"
    takiego sprytnego kupującego na ławę oskarżonych.
    Nie pytam "czy" lecz "kiedy" - bo raczej jest to sprawa ambicjonalna,
    jak sprzedawca i nabywca "pójdą na noże", jako że wymaga dużo zachodu
    (z powodów ekonomicznych taniej machnąć ręką i dać się naciągnąć).
    Dlatego bedzie potrzebny ktoś mocno urażony :>

    pzdr, Gotfryd