eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdmowa reklamacji - <6 m-cy › Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy
    Date: Fri, 23 Mar 2012 22:59:01 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 30
    Message-ID: <jkirn8$s1c$1@inews.gazeta.pl>
    References: <m...@4...com>
    <jkijoo$n6q$1@inews.gazeta.pl>
    <u...@4...com>
    Reply-To: twitek4@no_spam.gazeta.pl
    NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1332539944 28716 85.198.212.230 (23 Mar 2012 21:59:04 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Mar 2012 21:59:04 +0000 (UTC)
    X-User: twitek4
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    SUSE/3.1.11 Thunderbird/3.1.11
    In-Reply-To: <u...@4...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:700591
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 23.03.2012 20:53, rg pisze:
    > Fri, 23 Mar 2012 20:43:18 +0100, w<jkijoo$n6q$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz
    > <twitek4@.gazeta.pl> napisał(-a):
    >
    >> najpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach:
    >
    > Jakiś dobry link?
    >
    >> 1 - reklamacja
    >> 2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową
    >
    > Sklep twierdzi, że towar jest zgodny z umową.
    >
    >> Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu
    >> pieniędzy/wymiany na nowy towar.
    >
    > Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią rzeczoznawcy (tj.
    > udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny.
    >
    w przepisach (odstąpienie od umowy) jasno stoi że do 6m "wina" jest
    sklepu/producenta potem nie wiadomo. Ale to wszystko _ZALEŻY_ od tego co
    widać na towarze! jeśli szklanka jest stłuczona - wina jest po stronie
    klienta. jeśli w popękanych kawałkach widać bąble powietrza które
    osłabiają materiał - wina producenta. Idź po wiedzę do rzecznika. Po
    wiedzę nie poradę, bo rzecznik _ZAWSZE_ po stronie klienta, nawet jak
    sprawa w sądzie skończy się niekorzystnie dla klienta (rzadkość).

    ToMasz

    PS a może byś napisał o co chodzi?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1