  • Data: 2004-01-24 00:29:53
    Temat: Re: Obcięte wynagrodzenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 Jan 2004, waczek wrote:
    [...]
    >+ Natomiast w komentarzach traktujących o stosowaniu prawa pracy w praktyce
    >+ spotkałam taką wykładnię, że umowę o pracę z wynagrodzeniem określonym
    >+ stawką miesięczną, zawieraną od początku miesiąca, w którym pierwsz(y)e
    >+ dzień (dni) są dniami świątecznymi lub wolnymi od pracy, należy zawierać od
    >+ pierwszego dnia miesiąca, a nie od pierwszego dnia roboczego.
    >+
    >+ Oczywiście, tak należy postępować w sytuacji, gdy zatrudniana osoba w tych
    >+ pierwszych dniach świątecznych nie jest nigdzie zatrudniona,

    Chwila. Wszędzie widzę że nie ma przeciwwskazań do "pracy na
    dwa etaty". Z czego ma wynikać inna interpretacja "początku
    zatrudnienia" w zależności od tego czy dany pracownik w określone
    dni JEST albo NIE JEST zatrudniony gdzie indziej ??
    [...]
    >+ Jednak pracownik nie otrzymałby wynagrodzenia za te 2 dni i pozostawanie
    >+ w ewidencji u pracodawcy A nie było korzystne ani dla pracownika,

    ...usiłuję dojść co "pozostawanie w ewidencji" (albo nawet *realna
    praca* - załóżmy że to były dni robocze a nie świąteczne) ma mieć
    na zatrudnienie *w innym zakładzie* ?
    Znaczy - ja rozumiem argument o "ciągłości zatrudnienia".
    Ale dopóki nie ma ustawowych przesłanek, to nie widzę powodu aby
    *inaczej* traktować pracownika "nowo zatrudnionego" który *jeszcze*
    pracuje gdzie indziej - a takiego który ma pracować TYLKO
    w jednym zakładzie...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)