    From: "Gabriel" <z...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] Re: Podzial hipoteki, kredyt hipoteczny, darowizna
    Date: Mon, 23 Jun 2008 16:13:22 +0200

    > W przedstawionym na początku wątku opisie zaznaczono, że idzie o lokal
    > którego jeszcze *nie ma*.

    Nie o to mi chodzilo. Nie chodzilo o wydzielenie KW dla czegos czego nie ma,
    tylko dla czegos co juz jest:) Czyli wykrojenie z tego co ktos ma odrebnej
    dzialki z odrebna KW.
    Masz np. KW obejmujaca 3 ha. I jest warta powiedzmy 500k.
    A masz dlug do splacenia 100k.
    Jesli pojdziesz na ugode z bankiem, to zeby nie tracic calej nieruchomosci
    mozesz wydzielic odrebna KW i sprzedac tylko to co ma isc na pokrycie
    dlugow.
    Mam nadzieje ze teraz jasniej to przedstawilem. Co prawda odszedlem akurat
    od watku, ale oznaczylem to jako OT :)

    > A to oznacza, że nie można sporządzić KW na ten lokal.
    > Ba, z opisu można podejrzewać (acz wyraźnie tego nie napisano), że w tym
    > budynku w ogóle nie ma wydzielonych lokali.

    Jak wyzej. Mnie raczej chodzilo o ewentualne wydzielenie czesci gruntow na
    pokrycie dlugow.
    Pewnie ze to dywagacja, bo moze byc tak, ze dzialka jest mala i nie ma co
    wydzielac. Tak jest w tym przypadku.

    Ale w praktyce spotkalem sie wielokrotnie z w/w sytuacjami gdzie dluznik nie
    tracil calego majatku, tylko sprzedawal czesc na pokrycie tylko dlugow.
    Raz mialem do czynienia z przypadkiem, kiedy kredytobiorca sprzedal za zgoda
    banku 4 ary. I dostal za to kase na splate dlugu w banku. Akurat te 4 ary
    kupila firma, ktora dzieki temu zrobila sobie dogodny dojazd od drugiej
    strony zakladu.
    A kredyt zabezpieczony byl na dzialce o powierzchni 2,5 ha. I co.. dalo sie
    uratowac ją przed komornikiem? Dalo:) Czyli to ze klient zabezpieczyl kredyt
    dzialką o wielokrotnie wyzszej wartosci nie spowodowalo, ze ją stracil w
    momencie utraty zdolnosci do splaty.

    > ...na przykład na remont lokalu (istniejącego)? :D

    Nie rozumiem co masz na mysli.
    Napisalem ze czesto spotykana praktyką jest wyrazenie zgody banku na to by
    dluznik nie szedl do komornika, tylko by sprzedal czesc zabezpieczen pod
    warunkiem przeznaczenia kasy na splate kredytu. Komornik to czysty interes
    ale tylko dla komornika:) Bo ani bankowi, ani dluznikowi za bardzo sie nie
    oplaca;)

    > Y tam. To jest zobowiazanie ustawowe ;)
    > Obawiam się, ze głównym zadaniem jest zarobek dla właścicieli :]
    :)

    KW o
    > Dla porządku: "podaruje udział we własnosci domu".

    W tym konkretnym przypadku tak, bo dzialka jest za mala zeby cos tam jeszcze
    wykrwac.
    Mnie chodzilo juz o sytuacje gdy KW moze sie skladac z kilku dzialek, albo z
    jednej duzej dzialki. Jesli jest to w atrakcyjnej lokalizacji, to wystarczy
    wydzielic kawalek i darowac jako sam grunt. Wtedy klient idzie do banku i
    oferuje jako zabezpieczenie mala dzialke.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl - Monitoring Komputera