  • Data: 2006-03-28 13:01:51
    Temat: Re: OEM
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Motyliński napisał(a):

    > Czy jednak podpisywałem ta licencję, czy ktoś mi ją dał do przeczytania
    > przed zakupem? Pan poprosił komputer z systemem operacyjnym, zapłacił za
    > niego i dostał już go z zainstalowanym systemem, po jakimś czasie wymienia
    > sobie większość elementów, płytę główną, procesor, kartę graficzną, dokłada
    > RAM'u i pracuje/bawi się dalej. I co złamał prawo?

    Oczywiście. Jak to przy oświadczeniu woli nie decyduje to czy zapoznałeś
    się z oświadczeniem drugiej strony, _lecz to czy miałeś taką możliwość_.
    Jak nie przeczytałeś od razu licencji to twój problem, a jak
    przeczytałeś to wiedziałeś jakie są warunki i mógłeś zwrócić program z
    nośnikiem jeśli się na nie nie zgadzałeś.

    > To on oszukuje czy on został oszukany? Albo inaczej, kupił box'a, nalepił nalepkę
    na obudowę, ale
    > w czasie przeprowadzki na obudowę mu coś spadło, wymienił ją ale nowa nie
    > ma już nalepki tym samym umowa licencyjna została złamana, ponieważ mówi
    > ona wyrażnie o licencji (obecnie nalepka na obudowę), oryginalnym nośniku i
    > fakturze zakupu i gwarantuję Ci, że M$ drugiej nalepki nie wyda.

    To w czym problem? Z góry wiedziałeś że są takie warunki licencji. Było
    se zainstalować linuksa.

    > Albozgubił fakturę i też nie spełnia już warunków licencji. Czy licencja może
    > być niezgodna z obowiązującym prawem?

    Oczywiście że nie może. Problem tylko w tym że nie potrafisz wskazać
    przepisu prawa - konkretnego - z którym jest to niezgodne. jeśli
    wskażesz to postanowienia sprzeczne z prawem są nieważne.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"