  • Data: 2005-05-16 08:44:17
    Temat: Re: Nieuczciwy konkurent w przetargu.
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 14 May 2005 17:48:38 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Opis, to akurat tu nie wiele mówi. Ja podejrzewam, ze jak w każdym
    > przetargu zażądano od oferenta wykazania, kto to będzie robił. No to
    > wykazał. Zawarł swoiste umowy przedwstępne i tyle. Jeśli tylko nie
    > napisał, ze tych ludzi zatrudnia, to nie widzę niczego złego w tym.

    Właśnie. Art. 22 ust. 1 pkt 2 pzp - tam nie jest napisane "zatrudnia", ale
    "dysponuje". Dość znacząca różnica. Jeśli więc tylko o dysponowanie
    chodziło, w tym przypadku nie ma problemu.

    Inną kwestią jest rola tych pracowników - jeśli na przykład uczestniczyli w
    przygotowaniu oferty jednej i drugiej, przy tym zatajając ten fakt przed
    jednym z tych dwóch wykonawców, można tu się zastanowić, czy nie stanowi to
    ze strony tego wykonawcy czynu nieuczciwej konkurencji (trzebaby sprawdzić
    w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, a osobiście w tym momencie
    czasu na to nie mam), ale ciężar udowodnienia tego w takim wypadku spoczywa
    na protestującym...

    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk