    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niespłacona pożyczka
    Date: Sun, 18 Oct 2009 13:07:15 +0200

    pmlb pisze:

    > Ponizej kosztow? A ilez to kosztuje wystukanie w klawiature kilku cyfr?
    > Jakie to bank ponosi koszty z tym zwiazane? ;)

    Mam nadzieję, że żartujesz :)

    > Nie moga, bo z tego co wiem ustawa im zabrania.

    Ustawa zabrania procentu większego niż około 25%. Ale mogą pobierać
    prowizje, opłaty za rozpatrzenie itp., przez co realny koszt kredytu
    będzie dużo większy.

    > Kazdy kto pobiera porcent od pozyczonych pieniedzy jest lichwiarzem!
    > Przeczytaj definicje lichwiarza i skad sie wziela nazwa Lichwa.

    Definicja jest zmienna, w zależności od okresu i kraju. Dla mnie
    lichwa to nadmierny procent, przy czym nie chodzi o jakąś konkretną jego
    wartość. Przy czym zgodnie z zasadą - chcącemu nie dzieje się krzywda -
    jeśli ktoś chce brać pieniądze na lichwiarski procent, to nie można mu
    tego zabronić.

    > Jak wyzej. Kilka stuleci temu za pozyczanie pieniedzy na porcent scinano
    > glowy, uznajac to za duze przestepstwo.

    Nie rozmawiamy o historii.

    --
    Liwiusz