  • Data: 2010-03-22 23:26:04
    Temat: Re: Nieletni spadkobierca - kto dysponuje?
    Od: "Latet" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > może - art.102 kodeksu rodzinnego

    -----
    Art. 102. W umowie darowizny albo w testamencie można zastrzec, że przedmioty
    przypadające dziecku z tytułu darowizny lub testamentu nie będą objęte zarządem
    sprawowanym przez rodziców. W wypadku takim, gdy darczyńca lub spadkodawca nie
    wyznaczył zarządcy, sprawuje zarząd kurator ustanowiony przez sąd opiekuńczy.
    -----

    No, to by była jakaś furtka, bardzo dobrze.

    Ale kolejne pytanie - czy w razie ustatniowienia takiej osoby, żyjący rodzic
    dziecka mógłby się od niej domagać alimentów lub żądać w różnych okolicznościach
    jakichś pieniędzy?

    Ideałem z mojego punktu widzenia byłoby, gdyby tak ustanowiona osoba, mogła po
    prostu przechować pieniądze przypadajace dziecku ze spadku - aż do czasu
    osiagnięcia jego pełnoletności.

    Dziękuję,

    latet