    From: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Moher na pasach
    Date: Sat, 25 Feb 2006 11:43:25 +0100

    Renata Gołębiowska in
    <s...@9...acn.waw.
    pl> wrote:

    > I do tego sprowadza się dyskusja w tym wątku, bo nie zawsze prawo jest
    > najważniejsze, czasami prawo jest wręcz głupie i szkodliwe. Skoro, jak
    > pisał autor wątku, przed przejściem zebrała się już grupa pieszych, to
    > psim obowiązkiem kulturalnego kierowcy jest się zatrzymać.

    Bzdua, przykkład z wczoraj, Włocławek, ul. Okrzei (krajowa 1, dwujezdniowa)
    zatrzymałem auto na lewym pasie przed prześciem gość wyszedł napasy i
    szczęście, że szedł wolno, TIR wyhamował na wysokości 3/4 pasów. Gdyby
    pieszy znalazł się pod kołami to czyja byłaby to wina? Wiem, wiem
    napiszecie kierowcy TIR'a, ale tak na zdrowy rozsądek czy aby na pewno?

    Poza tym nie wiem skąd czerpiecie te bajki, a o tym, jak to na zachodzie
    kierowcy się ładnie zatrzymują, tak się składa, że bywam często w Niemczech
    i Francji i jakoś tego nie widzę. Możesz/możecie sprecyzować o których
    krajach mówicie?

    --
    Tomasz Motyliński