    From: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Meldunek i zgoda wlascieli ?
    Date: Sat, 06 Mar 2004 15:47:35 +0100

    On Sat, 06 Mar 2004 00:14:36 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie tak. Jak policja mu zechce wystawić mandat "niesłusznie"
    > to odmówi i sprawa skończy się w sądzie. Ale TU I TERAZ policjant
    > mylnie przekonany o własnej słuszności nic mu nie zrobi !
    > A na dictum gościa "ale ja tu jestem zameldowany", jeśli
    > policja zapowie że "otworzymy siłą i zatrzymamy za utrudnianie na 24
    > godziny" - to co zrobisz ?
    Raczej, co zrobi ktoś, kto nie zna przepisów? A co może zrobić ktoś,
    kto je zna i kto może sobie wszystko z naszych maili wydrukować? Co
    może zrobić ten drugi pisałam już wiele razy. Więc w skrócie: może
    uświadomić Policjantom, że złamaliby prawo, że przepisy, którymi
    się kierują zostały uchylone i że ta osoba ich oszukuje, bo ona sama
    najlepiej wie, że zameldowała się fikcyjnie. Co swoją drogą jest
    przestępstwem, więc niech to uznają za oficjalne zgłoszenie.
    Policjanci mogą nie znać wszystkich przepisów, ale nie są en bloque
    idiotami.

    A swoją drogą masz najlepszy przykład, czym grozi realne ograniczenie
    dostępu do pomocy prawnej w naszym kraju. Gdybyśmy mieli nie jedną
    korporację adwokacką tylko 15 i gdybyśmy nie mieli tych idiotycznych
    cen minimalnych, to każdego Polaka byłoby stać na prawnika rodzinnego.
    I w takiej sytuacji wystarczyłoby wziąć za telefon i mieć problem z
    głowy.

    Pozdrawiam,
    MArta