eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLicencja na odtwarzanie prywatne muzyki / filmu wraz z płytą › Re: Licencja na odtwarzanie prywatne muzyki / filmu wraz z płytą
  • Data: 2013-02-22 15:40:57
    Temat: Re: Licencja na odtwarzanie prywatne muzyki / filmu wraz z płytą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 Feb 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Cholera, poważnie?

    Nie, to była "teza techniczna".
    I dla ścisłości coś się ze znacznikami pozajączkowało, bo to
    tekst "witka" a nie mój (a może tylko moja wrotka niezasłużenie
    została).

    > A na mocy jakiego prawa?

    Na mocy prawa raz na 5 lat.
    AFAIR licencja nie zawiera zapisu o czasie ważności, więc
    obowiązuje ustawowe 5 lat, ale zawiera furtkę w postaci
    akceptacji licencji podczas procesu instalacji.
    Ustawa z kolei nie zawiera zakazu "wznawiania" licencji,
    tego by już musiała licencja zabraniać (albo nie stanowiąc
    procesu instalacji inaczej wskazywać ograniczenie "od
    dnia pierwszego uruchomienia")

    > Bo technicznie nie zauważyłem
    > żadnego softu w systemie, który to wymusza.

    Zapewniają takie coś dostawcy zewnętrzni, potocznie toto
    określane jest kryptonimem "wirus" ;)
    A poważniej, ogracznenie techniczne *może* wspomagać
    użytkownika w przestrzeganiu warunków licencji, ale
    nie ono jest krytyczne lub obowiązujące, lecz jej treść.

    pzdr, Gotfryd