    From: "p...@g...pl" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kotroler biletów- jakie prawia i obowiązki
    Date: Wed, 28 May 2003 01:13:44 +0200

    "Tomasz" <q...@i...pl> wrote in message
    news:bb0de0$ljr$1@atlantis.news.tpi.pl...
    piszę z głowy, bo dawno nie czytałem regulaminów

    > 1. Jak powinien się przedstawić i jakimi dokumentami powinien dysponować
    > Kontroler Biletów. Czy mogę je wziąć do ręki i sprawdzić, czy są
    oryginalne?
    Zdaje się, że ma obowiązek ci je okazać, nie wręczyć. W taki sposób, abyś
    mógł bez przeszkód odczytać, a nawet zapisać jego imię i nazwisko lub
    nr-identyfikacyjny.

    > 2. Czy Kontroler może wziąć mi z ręki dokumenty bez mojego pozwolenia. Czy
    > mogę mu jedynie je pokazać?

    Na pewno nie może ci ich wziąć, jak mu nie chcesz dać.
    Czy masz obowiązek mu je wręczyć, czy nie to nie wiem.

    > 3. Jeśli bilet uzyskałem od osoby wysiadającej z
    > autobusu, czy dany bilet jest ważny?
    Jednorazowy nie. Okresowe/ bezimienne/ tak.

    > 4. Czy kontroler ma prawo zatrzymać mnie w autobusie?
    to zależy jak chcesz dać nogę z autobusu to tak.

    > 5. Czy muszę razem z nim jechać do miejsca w którym on pozwoli mi wyjść?
    Nie, on ma obowiązek wysiąść z tobą, na przystanku na którym chciałeś
    wysiąść.
    Oczywiście jeżeli wcześniej zdążył cię zidentyfikować, czyli np. okazałeś mu
    dokumenty.
    jak nie to może to potraktować, że chcesz zwiać, a wówczas patrz pkt 4

    > 6. Czy mają Kontrolerzy prawo zawieść lub doprowadzić mnie na policje?
    > (wydaje mi się, że to policja powinna przyjechać na miejsce i to na
    > przystanek na którym ja wysiadam)

    Mogą cię podrzucić autobusem na komisariat, za co ekstra zapłacisz.
    Zwykle to policja się fatyguje. wychodzi taniej dla ciebie.

    > 7. Czy musze się wylegitymować Kontrolerowi, czy wystarczy że podam swoje
    > dane?
    Musisz okazać dokument poświadczający prawdziwość danych.

    > 8. Czy musze mieć zawsze przy sobie jakiś dowód tożsamości?
    Nie.
    Jak nie masz nic, to po prostu lądujesz w komisariacie, aby sprawdzić to co
    powiesz.
    Natomiast nie ma czegoś takiego jak kara za nieposiadanie dokumentów.