    From: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrola osobista i przeszukanie samochodu
    Date: Thu, 8 Jan 2009 19:27:40 +0100

    "leon" <l...@n...interia.pl> wrote
    > "standardowe czynnosci operacyjne" to troche malo nie sadzisz?

    Mało, to fakt. Ale co by zmieniło jak by powiedział np. "mamy informacje, że
    może pan posiadać przedmioty zabronione". Wiem, że w zasadzie tak to powinno
    wyglądać i było by ładniej. Czynności operacyjne zazwyczaj są objęte
    tajmnicą i szczegółow się nie dowiesz i nikt nie może ci zdradzić. A zresztą
    to i tak nie wiesz co tam jest prawdą a co nie.

    > 5) dokonywania kontroli osobistej, a także przeglądania zawartości
    > bagaĹźy i sprawdzania
    > ładunku w portach i na dworcach oraz w środkach transportu lądowego,
    > powietrznego i wodnego,
    > w razie istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu
    > zabronionego pod groźbą kary;
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Masz rację.

    > I tu jest pies pogrzebany uzasadnione podejrzenie- czyli takie, ktĂłrego
    > podstawą są jakieś
    > przesłanki
    > niby podal przeszukania - czy ma srodki odurzajace -jednak tu musza byc
    > przeslanki, krzywo jechal
    > itp.

    Niby tak. Jak czuje, że czynność była bezpodstawna to może złożyć
    zawiadomienie do prokuratury.
    Średnio inteligentny policjant będzie jednak potrafił to wyjaśnić, a może
    nawet przedstawi jakieś kwity.
    Jednak w zasadzie nie wiadomo czy to było faktycznie nieuzasadnione. To, że
    on twierdzi, że nie wie dlaczego, nie oznaczacza to, że nie było jakiś
    faktów, o których on nie wie. Kryminalni raczej na chybił trafił nie czają
    się w samochodach, tylko działają na podstawie jakiś tam informacji, które
    weryfikują. Nie każdy musi mieć świadmość, że jakieś informacje mogą
    istnieć.