    From: leon <l...@n...interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrola osobista i przeszukanie samochodu
    Date: Wed, 07 Jan 2009 23:07:19 +0100

    Dnia 06-01-2009 o 17:31:36 Piotr [trzykoty] <r...@o...pl>
    napisał(a):

    > "Arnie" <a...@g...pl> wrote
    > Tak

    "standardowe czynnosci operacyjne" to troche malo nie sadzisz?
    zwlaaszcza jak przeszukuja kolo domu i kiedy przyglada sie temu cale
    sasiedzctwo

    > stosuje sie tu dwa tryby:
    > 1) art. 15 ustawy o Policji (kontrola osobista i baga?u) - brak
    > zatwierdzenia prokuratorskiego, wystarcza uzasadnione podejrzenie,
    > protoko?
    > tylko na ??danie.

    5) dokonywania kontroli osobistej, a także przeglądania zawartości bagaży
    i sprawdzania
    ładunku w portach i na dworcach oraz w środkach transportu lądowego,
    powietrznego i wodnego,
    w razie istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego
    pod groźbą kary;
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    I tu jest pies pogrzebany uzasadnione podejrzenie- czyli takie, którego
    podstawą są jakieś
    przesłanki, nie widzimisię policjanta. Np. można wylegitymować kogoś, kto
    jest podobny
    do poszukiwanego przestępcy lub zatrzymać osobę niosącą sprzęt
    elektroniczny, jeżeli w
    pobliżu właśnie taki sprzęt skradziono

    niby podal przeszukania - czy ma srodki odurzajace -jednak tu musza byc
    przeslanki, krzywo jechal
    itp. jezli nie zostal nawet podany kontroli przy uzycciu sprzetu na
    obecnosc - to brak przeslanek.

    leon

    --
    Bog Bogiem, Budda Budda, a nieskonczonosc to tylko okres przejsciowy.