    From: "Aga" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Klauzula wykonalnosci - problem
    Date: Mon, 15 Nov 2004 19:12:14 +0100

    Użytkownik "Radek" <r...@p...pl> napisał w wiadomości news:cnak53$i15

    > Zamierzam zlozyc wniosek o nadanie klauzuli wykonalnosci do wlasnie
    > otrzymanego nakazu zaplaty. Mam jednak kilka watpliwosci, ktore mam
    nadzieje
    > pomozecie mi rozwiac:
    > 1. otoz moj dluznik pozostaje w zwiazku malzenskim - czy w takim razie
    > powinienem zlozyc wniosek takze przeciw malzonkowi aby egzekucja byla
    > mozliwa z majatku wspolnego? Jesli tak to czy skladam dwa wnioski czy tez
    > jeden obejmujacy majatek dluznika oraz majatek wspolny?

    Tak, jeśli chcesz żeby egzekucja była prowadzona z majatku wspólnego
    Składasz jeden wniosek przeciwko mężowi i żonie jeśli nakaz zapłaty jest
    uzyskany na nich dwóch
    jesli nie, musisz najpier uzyskać nakaz zapłaty na żone a to zależy od tego
    czy mają wspólnotę majątkową
    Jak złożysz dwa wnioski zapłacisz dwie opłaty a po co?

    > 2. czy musze we wniosku jakos udowodnic ze dluznik pozostaje w zwiazku
    > malzenkim?

    nie

    > 3. czy jesli moj dluznik przepisal caly swoj majatek na zone to czy
    komornik
    > bedzie mogl zajac ten majatek (zakladajac ze klauzula wyk. dotyczyc bedzie
    > majatku dluznika oraz majatku wspolnego)

    jesli małzonkowie mają rozdzielnośc majątkową przed powstaniem należności to
    żona nie będzie stroną i na nią nie uzyskasz klauzuli wykonalności
    jeśli jej nie mają lub ustanowili po powstaniu należności spornej i uzyskasz
    wobec niego i niej prawomocne klauzule wykonawcze to komornik będzie
    prowadził egzekucję w stosunku do majątku żony i męża
    jak nie będziesz miał klauzuli wyukonalności wobec małżeństwa komornik nie
    będzie mógl zająć majątku wspólnego

    prosze bardzo
    Aga